حادثه 24 - نوری: هدف از اجرای رتبهبندی، حفظ شأن و مقام شامخ معلم است وزیر آموزش و پرورش گفت: آغاز اجرای قانون رتبهبندی معلمان یکی از فعالیتهای مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم است که به مرحله عمل رسیده و هدف از انجام آن، حفظ شأن و مقام شامخ معلم و افزایش رضایت شغلی آنان است.
به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیرکل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، معلم را رکن اصلی آموزش و پرورش دانست.
وی گفت: با توجه به تعداد ورودی مدارس، معلمان شاغل و بازنشسته و ورودی دانشگاه فرهنگیان، باید توجه دقیقتری به موضوع توزیع نیروی انسانی داشت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: دامنه امواج هر اقدامی در این استان، همه کشور را فرا میگیرد و لذا میتوان این استان را برای ساماندهی نیروی انسانی به عنوان یک الگوی مدیریتی جهادی ویژه معرفی کرد.
نوری تاکید کرد: اقدامات جهادی در آموزش و پرورش انجام شده است که دارای ثمرات ارزشمندی برای همگان است؛ از جمله این اقدامات میتوان به توجه ویژه برای حضور بازماندگان از تحصیل در چرخه آموزش، بیمه معلمان، توسعه فضاهای آموزشی برای رسیدن به سرانه مناسب آموزشی کشور و تشکیل کارگروههای تخصصی برای تعیین تکلیف املاک آموزش و پرورش اشاره داشت.
وزیر آموزش و پرورش یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش را توجه به تعلیم و تربیت چندساحتی و برنامه داشتن برای تمامی ساحتهای ششگانه دانست و خاطرنشان کرد: برای انجام پروژه عظیم بازگشایی مدارس در مهر ماه باید ضمن ثبتنام و کلاسبندیهای لازم تا اول شهریور، تمهیدات بهینه برای افزایش روحیه نشاط و شادابی بین دانشآموزان را به طور موثر فراهم کرد.
استاندار تهران: رشد و پیشرفتهایی که داشتیم بیش از کمبودها و کاستیها است
استاندار تهران نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش گفت: در تلاشیم تا کاستیها را شناسایی و بهبود بخشیم و باید با تلاش و همدلی بیشتر موانع را رفع کنیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت: کمبودها و کاستیها نافی رشد و پیشرفتی که داشتیم نیست و میتوان با استفاده از بخش خصوصی و سایر ظرفیتهای موجود تا حد زیادی این کمبودها را جبران کرد.
وی، با اشاره به اینکه اگر کمی به آمار و ارقام دقت کنیم واضح است که از ابتدای انقلاب تاکنون در همه شاخصها رشد خوبی داشتهایم، افزود: درست است که در تهران محدودیتها و کاستیهایی داریم، ولی با همت و کمک فرهنگیان و خیرین مدرسهساز اقدامات خوبی از جمله بازسازی و مقاومسازی مدارس را انجام دادهایم.
منصوری، ضمن تقدیر از تلاشهای بخش خیرین مدرسهساز گفت: قسمتی از بودجه مورد نیازبخش دولتی برای نوسازی مدارس این استان در سفر ریاست محترم جمهور تصویب و اعتبار اولیه آن را گرفتهایم و مابقی را نیز میتوانیم از طریق مولدسازی تامین کنیم.
استاندار تهران ضمن استناد به بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) تأکید کرد: هیچ کودکی (ایرانی و اتباع) نباید از تحصیل بازبماند و باید در مدارس ثبتنام شوند و به این قضیه علاوه بر بُعد سیاسی میبایست از بُعد اجتماعی آموزشی و تربیتی نگاه کرد و لازم است با اتخاذ برنامه مناسب وکسب تکلیف با توجه به افزایش دانشآموزان اتباع، مقدمات لازم برای ارائه بهتر خدمات آموزشی، رشد اجتماعی و فرهنگی بهتری را شاهد باشیم.
نخستین و اساسیترین معضل و مشکل ما نیروی انسانی است
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران، با بیان اینکه چالشها نافی ظرفیتها و اتفاقات خوبی که در استان میافتد نیست، گفت: افزایش جمعیت دانشآموزی، کمبود نیروی انسانی متخصص و تراکم بالای فضای آموزشی به عنوان اساسیترین چالش و مشکل در آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران است.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده، هزار و 400 کلاس درس اضافه خواهیم کرد و تراز نیروی انسانی در حدود 600 نفر به دلیل بازنشستگی و نقل انتقالات کم خواهد شد.
وی افزود: سرانه فضای آموزشی یک چالش بسیار مهم در کل کشور است و ما بهخصوص در چهار منطقه بهارستان، قدس، پاکدشت و رباط کریم با این معضل شدید روبرو هستیم.
مسعود بهرامی، در مورد مسئله اتباع خارجی عنوان کرد: توفیق بیشترین میزبانی از دانشآموزان اتباع مربوط به شهرستانهای استان تهران است و این مسئله افزایش تراکم جمعیت دانشآموزی این استان را تشدید کرده است.
آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.
صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.