خالی کردن جیب شهروندان قمی با انتشار آگهی فروش خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان قم از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در سایت دیوار، از شهروندان به بهانه فروش خودرو کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
تاریخ: 15 تیر 1401
شناسه: 88222

حادثه 24 -  رئیس پلیس آگاهی استان قم از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در سایت دیوار، از شهروندان به بهانه فروش خودرو کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

میکائیل قهرمانپور اظهار کرد: فردی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد ریال از طریق سایت دیوار شد، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ یک میلیارد ریال به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز و پس از پرداخت کسی جوابگوی وی نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

قهرمانپور به شهروندان توصیه کرد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید، همچنین خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام داده و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: شهروندان در صورتی که بدین روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند با سامانه 110 مرکز فوریت های پلیسی استان و یا با شماره تلفن 02521825561 پلیس آگاهی تماس گرفته تا همکاران در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

آخرین اخبار «حوادث قم» را در صفحه حوادث قم حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه