دستگیری قاتل مخوف پس از 2 ماه فرار/ او دوست صمیمی اش را کشته بود

قاتل مسلحی که به‌دلیل کری‌خوانی و قدرت نمایی جان دوستش را گرفته بود، پس از گذشت 2ماه فرار دستگیر شد.
تاریخ: 07 تیر 1401
شناسه: 87930

حادثه 24 -  قاتل مسلحی که به‌دلیل کری‌خوانی و قدرت نمایی جان دوستش را گرفته بود، پس از گذشت 2ماه فرار دستگیر شد.

این حادثه  در چهاردهم اردیبهشت اتفاق افتاد. آن روز به قاضی میثم حسین پور، بازپرس ویژه قتل خبر رسید که پسری جوان در یکی از خیابان‌های تهران بر اثر شلیک 4گلوله به قتل رسیده است. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول روز حادثه به آرایشگاه رفته بود که پس از خروج از آنجا، هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود. تحقیقات همچنین نشان می‌داد مرد تیرانداز سوار بر یک خودرو بوده است. او درحالی‌که برصندلی شاگرد نشسته بود و فرد دیگری پشت فرمان بود به سمت مقتول تیراندازی کرده و بعد هر دوی آنها متواری شده بودند. تیم جنایی در ادامه به تحقیق از شاهدان پرداخت و فیلم‌های دوربین مداربسته را مورد بازبینی قرار داد تا اینکه هویت قاتل به‌دست آمد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که قاتل از مدت‌ها قبل با مقتول درگیری و کری‌خوانی داشته است. آنها حتی در فضای مجازی هم مدام برای یکدیگر کری می‌خواندند تا اینکه آخرین بار قاتل در لایو اینستاگرام مقتول را تهدید کرده و حتی گفته بود که به‌زودی از او انتقام می‌گیرد. او روز حادثه وقتی متوجه شده بود که  مقتول به آرایشگاه رفته، اسلحه‌اش را برداشته و به همراه یکی از نوچه‌هایش راهی خیابان شده و پس از کمین بر سر راه مقتول، او را به قتل رسانده بود.

پایان زندگی مخفیانه قاتل

هویت متهم که به‌دست آمد، مأموران راهی محل زندگی او شدند اما او پس از قتل مسلحانه وسایلش را جمع کرده و فراری شده بود. آنطور که مأموران در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند، عامل جنایت از تهران خارج شده و مدام مخفیگاهش را تغییر می‌داد که همین کار پلیس را در به دام انداختن او دچار مشکل می‌کرد. با وجود این تحقیقات کارآگاهان جنایی به شکل ویژه ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه متهم و همدستش در اطراف تهران شناسایی شد و مأموران چند روز قبل عامل جنایت و نوچه‌اش را پس از 2ماه فرار دستگیر کردند.

متهم به قتل در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و درباره انگیزه‌اش گفت: مقتول دوست صمیمی من بود اما چند وقتی می‌شد که با یکدیگر دچار اختلاف شده بودیم. هر کدام از ما نوچه‌های خودمان را داریم و مدتی بود که برای هم کری می‌خواندیم.

وی ادامه داد: معمولا بر سر قدرت نمایی کری‌خوانی داشتیم، او می‌گفت قدرت او بیشتر از من است و همین جمله اعصاب مرا به‌هم می‌ریخت. چرا که من قدرتم در محل از همه بیشتر بود و بچه‌های محل از من بیشتر حساب می‌بردند تا مقتول. متهم گفت: یک ماه قبل از قتل، مقتول به همراه دوستانش مرا به پارک محل کشاند و با چاقو مرا خط خطی کرد. او فریاد می‌کشید و قدرت‌نمایی می‌کرد و مدعی بود که گنده لات محل است. او می‌گفت زور و قدرتش از من بیشتر است و این اتفاق باعث شد تا من پیش بچه‌های محل تحقیر شوم. از آن روز آتش کینه در دلم روشن شد و تا انتقام نمی‌گرفتم آرام نمی‌شدم. حتی در فضای مجازی هم برای هم کری می‌خواندیم و در آنجا اعلام کردم که به‌زودی انتقام می‌گیرم، اما مقتول تهدید‌های مرا جدی نگرفته بود. من نیز اسلحه کلاشینکفی تهیه کرده و روز حادثه به همراه دوستم سوار بر خودروی تیبا، در مسیر او قرار گرفتیم. زمانی که مقتول را دیدیم از پشت سر به او شلیک کردم و بعد فراری شدم. وی گفت:در این مدت در شهرهای مختلف زندگی می‌کردم و 20روز قبل هم خودروی تیبا و اسلحه‌ای که با آن دست به جنایت زده بودم را در اطراف تهران رها کردم که پلیس خودرو را پیدا کرده بود.

متهم به قتل پس از اقرار به جنایت مسلحانه به همراه همدستش که روز حادثه نقش راننده را داشت، بازداشت شدند و با دستور بازپرس جنایی تهران برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه