نجات قاتل از چوبه دار در نهاوند

هم‌زمان با ولادت امام رضا(ع) اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل پس از سال‌ها در آستانه‌ی اجرای حکم گذشت کردند.
تاریخ: 26 خرداد 1401
شناسه: 87469

حادثه 24 -  هم‌زمان با ولادت امام رضا(ع) اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل پس از سال‌ها در آستانه‌ی اجرای حکم گذشت کردند.

با تلاش عوامل موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند، ستاد صبر و شوراهای حل اختلاف نهاوند خانواده مقتول با بخشش قاتل پس از مدت‌ها  به او زندگی دوباره بخشیدند.

مدیر موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند با اعلام این خبر گفت: چند سال قبل در یکی از روستاهای نهاوند اختلاف و درگیری بین دو نفر رخ می‌دهد که منجر به قتل یکی از طرفین می‌شود و این حادثه باعث ایجاد اختلافات و نزاع عمیقی بین طایفه‌ی قاتل و مقتول شد.

محسن مولوی اظهار کرد: با معرفی و دستگیری قاتل و مراحل قانونی، قاتل به قصاص محکوم شد و اولیای دم با درخواست و اصرار بر اجرای حکم قصاص تاکید داشتند.

وی با بیان این‌که یکی از وظایف ذاتی موسسه داوری و شورای حل اختلاف و ستاد صبر، ایجاد صلح و سازش در پروندهاست، افزود: بر این اساس با ارجاع پرونده به این موسسه و شورای حل اختلاف و با هماهنگی و همکاری اعضای ستاد صبر، همیاران صلح استان، دادستان شهرستان و باهدف جلوگیری و گسترش درگیری، بین بزرگان و اعضای دو خانواده با برگزاری چندین جلسه سرانجام موفق به ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها شدند.

مولوی ادامه داد: هم‌زمان با ایام میلاد با سعادت امام رضا(ع) در مراسمی با حضور دادستان، دادیار اجرای احکام، حاج عباس عربی سفیر صلح، ستاد صبر، ریش‌سفیدان و معتمدین، اولیای دم به حرمت حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با بخشش قاتل پس از مدت‌ها زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

مدیر موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند ضمن ابراز همدردی با خانواده مقتول، یادآور شد: کمال قدردانی را از محبت و گذشت این خانواده و زحمات دادستان نهاوند، عوامل دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان نهاوند نسبت به تحقق این موضوع داریم و برای آن‌ مرحوم علو درجات را از درگاه ایزد منان خواهانیم.

گفتنی است خانواده مقتول به دعوت آستان قدس رضوی عازم سفر معنوی مشهد و زیارت امام هشتم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) خواهند شد.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه