پاکبان سودرجانی ، کیف ۷میلیاردی را به صاحبش رساند

من ۳۹ سال نان حلال سر سفره پدر و مادرم خورده‌ام. مشخص است که هرگز دست به این پول نمی‌زدم و تحت هر شرایطی صاحبش را پیدا می‌کردم و پول را به او برمی‌گرداندم.»
تاریخ: 25 خرداد 1401
شناسه: 87430

حادثه 24 -  من ۳۹ سال نان حلال سر سفره پدر و مادرم خورده‌ام. مشخص است که هرگز دست به این پول نمی‌زدم و تحت هر شرایطی صاحبش را پیدا می‌کردم و پول را به او برمی‌گرداندم.» این‌ها حرف‌های یاسر فکاری، پاکبان پاکدست سودرجانی است که هفت میلیارد تومان پول را پیدا کرد و بدون این‌که ریالی از آن کم شود، بی کم و کاست آن را به صاحبش برگرداند.

هفت میلیارد تومان، آن هم در این شرایط تورمی، اصلا پول‌کمی نیست. آن‌قدر چشمگیر است که بتوان با آن خانه و ماشین خرید و یک زندگی مرفه را برای اهل خانواده فراهم کرد، اما فکاری ترجیح داد با همان حقوق پاک و حلالی ‌که از شهرداری سودرجان فلاورجان دریافت می‌کند، روزگارش را بگذراند، اما به ریالی از آن پول دست نزند.

اوگفت: «ساعت ۶ صبح چهارشنبه ۱۸ خرداد از خانه بیرون آمدم و مشغول ‌کار شدم. هوا هنوز روشن نشده بود و همین‌طور که داشتم کار می‌کردم، داخل یک زمین خالی چشمم به سه کیسه افتاد که داخل دو تای آن زباله اما سومین کیسه مشکوک بود. کیسه را کنار خیابان آوردم و آن را باز کردم که دیدم داخلش یک کیف مشکی است. کیف را باز و داخل آن را نگاه کردم که مدارک شناسایی، مقداری پول و تعداد زیادی هم چک داخل آن بود. به پول دست نزدم، اما مدارک را گشتم و یک شماره تلفن پیدا کردم. به آن شماره زنگ زدم و گفتم شما یک کیف گم کرده‌ای؟ گفت شما؟ گفتم من کارگر شهرداری هستم و یک کیف پیدا کرده‌ام که داخلش مدارک شناسایی و چک و پول است. به هر کسی‌ که می‌خواهید زنگ بزنید. حتی به پلیس هم زنگ بزنید و پول‌ها را چک‌کنید. غروب همان روز ، چند نفر آمدند و پس از بررسی کیف، آن را تحویل ‌گرفتند.»

 فکاری در مورد این‌که چرا راه درست‌کاری و امانت‌داری را انتخاب‌کرد و پول‌ها را به صاحبانش برگرداند، ادامه داد: «من برای پولی‌ که می‌گیرم، زحمت می‌کشم. خدا خودش روزی‌رسان است و  روزی من و تنها فرزند تو راهی‌ام را می‌رساند. نیازی به این پول‌ها ندارم. نمی‌خواستم هیچ مژدگانی از صاحبان پول بگیرم، اما خودشان با خواهش و تمنا یک‌میلیون تومان مژدگانی به من پرداخت‌ کردند.»

صاحب کیسه مشکی اسرارآمیز، پیرمردی بود که به گفته فکاری، روز سه‌شنبه ساعت ۵ عصر- یعنی یک روز قبل از گم شدن کیف‌ش- خودروی خود را کنار خیابان پارک کرد و بدون این‌که کیف حاوی هفت میلیارد تومان پول را بردارد، به داروخانه رفت. صاحب کیف پول‌، وقتی داخل خودرو برگشت، متوجه نشد کیفش نیست و ساعت ۱۲ شب فهمید. او که پس از پیدا شدن پول‌هایش بسیار خوشحال بود و از شدت خوشحالی دستان پاکبان پاکدست را می‌بوسید، گفت:«هرکسی نمی‌تواند از هفت میلیارد تومان پول بگذرد، اما این مرد از آن گذشت. این پول، سرمایه و کل زندگی من و فرزندانم بود که با کمک این پاکبان خداشناس و البته لطف خدا دوباره به ما برگشت.»

مهدی مختاری، شهردار شهر کلیشاد و سودرجان نیز با قدردانی از این عمل پسندیده  وایثار این کارگر زحمتکش گفت: «در شهرداری از این پاکبان پرتلاش حمایت کاری خواهد شد.»

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه