آتش‌نشان اصفهانی 100میلیون طلا را به صاحبش برگرداند

آتش‌نشان جوان هنگام بازگشت از ماموریت کیفی پیدا کرد که داخل آن پر از طلا و جواهرات بود اما او از همان موقع تلاش‌هایش برای پیدا کردن صاحب کیف را آغاز کرد و 3ساعت بعد توانست او را پیدا کرده و طلاها را تحویل دهد.
تاریخ: 12 اسفند 1400
شناسه: 84809

حادثه 24 -  آتش‌نشان جوان هنگام بازگشت از ماموریت کیفی پیدا کرد که داخل آن پر از طلا و جواهرات بود اما او از همان موقع تلاش‌هایش برای پیدا کردن صاحب کیف را آغاز کرد و 3ساعت بعد توانست او را پیدا کرده و طلاها را تحویل دهد.

این آتش‌نشان جوان که اسماعیل سلیمانی‌پور نام دارد و در ایستگاه20 آتش‌نشانی اصفهان خدمت می‌کند، چند روز قبل هنگام بازگشت از ماموریت در خیابان آزادگان، در نزدیکی مقبره بابارکن‌الدین متوجه یک کیف زنانه مشکی رنگ شد که کنار خیابان افتاده بود. او جلو رفت و کیف را برداشت و وقتی در آن را باز کرد داخلش پر از طلا و جواهرات بود. او برای دقایقی همانجا ماند و دور و اطراف را جست‌وجو کرد تا شاید صاحب کیف را پیدا کند اما نتوانست و به ناچار به ایستگاه آتش‌نشانی برگشت.

آتش‌نشان جوان ماجرا را برای فرمانده ایستگاه تعریف کرد و گفت می‌خواهد هرطور که شده صاحب کیف را پیدا کند. داخل کیف تعداد زیادی النگو، گوشواره، دستبند و انگشتر بود و دست‌کم 100میلیون تومان ارزش داشت. در لابه‌لای جواهرات یک کارت واکسن کرونا هم قرار داشت که روی آن کد ملی صاحب کیف درج شده بود. این کد ملی می‌توانست سرنخ خوبی برای پیدا کردن صاحب طلاها باشد. به این ترتیب فرمانده ایستگاه با فرماندهی آتش‌نشانی شهر تماس گرفت و ضمن بازگو کردن ماجرا برای پیدا کردن صاحب کیف کمک خواست. در این شرایط بود که با استفاده از کد ملی و با کمک مأموران انتظامی شماره موبایل صاحب کیف که زنی حدود 38ساله بود به‌دست آمد. آتش‌نشان جوان با صاحب کیف تماس گرفت و گفت کیف پر از طلا را پیدا کرده است. زن جوان که تا آن موقع لحظات پر از اضطرابی را گذرانده بود با شنیدن حرف‌های آتش‌نشان جوان خوشحال شد و چند دقیقه بعد خودش را به ایستگاه آتش‌نشانی رساند. او باورش نمی‌شد که جواهراتش که به دلایل نامعلومی گم شده بود توسط آتش‌نشان جوان به دستش رسیده است. او با تشکر از این آتش‌نشان درستکار اموالش را تحویل گرفت.

اسماعیل سلیمانی‌پور، آتش‌نشان امانتدار اصفهانی درباره این ماجرا به حادثه 24 می‌گوید: خوشحالم که با پیدا کردن جواهرات گمشده این همشهری‌ام توانستم او را از نگرانی نجات دهم و کیفش را به دستش برسانم. او ادامه می‌دهد: آن روز اتفاقی این کیف را پیدا کردم و وقتی طلاها را داخلش دیدم شوکه شدم. فکرش را هم نمی‌کردم که یک کیف پر از طلا در گوشه خیابان پیدا کنم. چند دقیقه هم در آنجا ماندم اما نتوانستم صاحب کیف را پیدا کنم. شماره تماسم را روی چند کاغذ نوشتم و روی شیشه چند خودرو گذاشتم اما ظاهرا کیف متعلق به هیچ‌کدام از آنها نبود. وقتی به ایستگاه برگشتم همه‌‌چیز را برای فرمانده تعریف کردم و در ادامه با استفاده از کارت واکسنی که در کیف بود توانستیم صاحب طلاها را پیدا کنیم. این حادثه حدود ساعت 12ظهر اتفاق افتاد و ساعت 3بعدازظهر کیف را به صاحبش تحویل دادیم. آنطور که صاحب طلاها می‌گفت قصد داشت طلاها را برای سال نو عوض کند و خودش هم نمی‌دانست که چطور کیفش گم شده بود.

آتش‌نشان جوان می‌گوید: من قبلا هم وسایل باارزش مثل سکه بهار آزادی و گوشی موبایل پیدا کرده و به صاحبش رسانده بودم این بار هم قسمت این بود که یک کیف پر از طلا پیدا کنم. من آتش‌نشان هستم و با جان و دل برای مردم شهرم کار می‌کنم و نان حلال به خانه می‌برم. بارها شده در حوادث مختلف مثل تصادف متأسفانه شهروندان جان‌شان را از دست داده بودند و طلا و پول‌های‌شان در آنجا باقی‌مانده بود اما من و همکارانم در آن لحظات فقط به انجام وظیفه‌مان فکر می‌کنیم. در این مورد هم من وظیفه‌ام را انجام دادم و می‌خواستم از همکارم حسین علائی که در پیدا کردن کیف و رساندن آن به صاحبش همراهم بود تشکر کنم.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه