مرگ مشکوک زن باردار هرمزگانی بعد از تولد دوقلوهایش + عکس

زن بارداری که چند روز پیش با پای خود به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس رفته بود پس از چند ساعت به دلیل وخامت حالش فوت کرد.
تاریخ: 12 دی 1400
شناسه: 82729

حادثه 24 -  زن بارداری که چند روز پیش با پای خود به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس رفته بود پس از چند ساعت به دلیل وخامت حالش فوت کرد. سال‌ها بود زن و مرد جوان آرزو فرزند داشتند و  بعد از مدتها از طریق IVF انتظار  آنها برآورده شد و صاحب دو قلو (یک دختر و یک پسر) شدند.  اعظم  و حمید از خوشحالی سر و پا نمی شناختند و روز و شبها چشم به راه نورچشمی هایشان بودند.  با همفکری هم اسم بچه ها را «آرین» و «آوا» گذاشتند. تا اینکه روز موعود فرا رسید . زوج جوان به اشتیاق  دیدن جگر گوشه هایشان  ساک لباس بچه ها رو برداشتند و راهی  بیمارستان خلیج فارس شدند. اما زن دیگر به خانه برنگشت و بدون در آغوش کشیدن دوقلوهایش چشم از دنیا بست و در آرامستان باغو به خاک آرمیده  شد.

اعظم جوزانی،زنی حدود ۴۰ ساله بود که در خصوص مرگ وی گمانه زنی هایی وجود دارد .خانواده وی می گویند که او  سالم بوده و هیچ بیماری زمینه ای  نداشته اما  کادر بیمارستان مدعی هستند او داری فشار خون ، دیابت و تیرویید بوده است. دلیل مرگ این زن باردار در هاله ای از ابهام است و مسؤولان می گویند که پس از بررسی‌های پزشکی قانونی می‌توانند در این ارتباط و برخوردهای قانونی اعلام نظر کنند. خانواده متوفی معتقدند که علاوه بر اشتباه، قصور پزشکی هم در پروسه درمانی رخ داده است.

روایتی از مرگ ناباورانه خواهر

خواهر این مرحومه در گفتگو با صبح ساحل  حادثه رو اینگونه بیان کرد:  اعظم خیلی وسواس بود تمام آزمایش ها را به موقع انجام می داد و بر اساس دستور پزشک عمل می کرد دیابت حاملگی داشت اما بر اساس آزمایش ها  زیاد خطری نبود نمی دانم چرا این اتفاق تلخ رخ داد. فریده جوزانی  که بغض کرده و با صدای لرزان صحبت می کرد ادامه داد:این که گفته می شود خواهرم بیماری داشته  کذب است،  او ۶ سال پیش  ازدواج کرد، طی این سالها بچه دار نمی شد به همین علت در تهران اقدام به IVF کرد و تحت نظر پزشک معالجش بود. وی افزود : زمانی که خواهر و شوهر خواهرم فهمیدند دو قلو دارند خیلی خوشحال بودند تمام وسایل کودک رو خودشان دو نفری  خریدند و اتاق بچه ها را تزیین کردند ، خواهرم در ماه های آخر استراحت مطلق بود.

زن جوان  با بیان اینکه اعظم تا دو ماه قبل از زایمان زیر نظر پزشک دیگری بود ولی به علت عدم قرارداد با بیمارستان دولتی خلیج فارس پزشکش را تغییر  داد گفت : دو ماهی بود که پزشک خواهرم عوض شده بود و این پزشک مقر کرد در  شب ۴ دی ،وی در بیمارستان بستری شود و روز بعد مورد عمل سزارین قرار گیرد. وی افزود : بر اساس تعیین زایمان ،خواهرم در شنبه شب بستری شد و حدود ساعت۱۰  صبح روز بعد به اتاق عمل رفت و بچه ها با وزن ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم و ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم به دنیا آمدند ،ساعت ۱۲ و نیم  وی از اتاق عمل به بخش انتقال دادند در حالی که دقایقی بعد از درد شکم به خود می پیچید.

جوزانی ادامه داد: خودم دو ماه قبل سزارین داشتم می دانستم این درد سزارین نیست اما کادر درمان به حرف ما گوش نمی دادند و می گفتند این درد طبیعی است, کف دستش مثل گچ سفید شده بود  تا اینکه ساعت حدود ۲ بعدازظهر ،خواهرم از شدت درد  بیهوش شد.وی عنوان کرد: با پاشیدن آب بر روی صورتش او را به هوش آوردیم  و پرستارها زمانی این مورد را دیدند آزمایش های بر روی وی انجام دادند و جواب آزمایش ها چیزی را نشان نداد. جوزانی گفت: چند ساعت گذشت تا او را به بخش آی سی یو بردند و پزشک بیان داشته که حال وی طبیعی است ، همان شب دوباره آزمایش  از خواهرم گرفتند و به آزمایشگاه های  بیرون از بیمارستان ارسال کردیم. وی افزود:ساعتی بعد بدون اینکه به ما بگویند اعظم به اتاق عمل رفت و مورد  کورتاژ قرار گرفت، تعجب کردیم چون زایمان طبیعی نبود که حالا شاید تکه ای از جفت و... در شکم  باقی مانده باشد  بعد از آن کادر درمان بیان داشتند که همسرش رضایت دهد ، رحم او را خارج کنیم چون  غده ای در رحم وجود دارد .

زن بعد از سکوت کوتاهی ادامه داد: در حالی که خیلی تعجب کرده بودیم  و در شوک بودیم اما همسرش با تصور بر بهبودی  حال اعظم و اینکه نباید وقت  تلف می شد  رضایتنامه  را امضا کرد و چرا که دکتر  معالجش گفته بود  خونریزی شدید بوده  تضمین می کنیم که با در آوردن رحم، بیمار  از مرگ نجات پیدا می کند. وی افزود : دقایقی سخت و دلهره آوری را می گذراندیم نمی دانستیم حال خواهرم چگونه است ، تا اینکه پزشک از اتاق عمل بیرون آمد و گفت حال بیمار رضایت بخش است عمل ۴ ساعته را نیم ساعته تمام کردیم . جوزانی یادآور شد : بعد از عمل پزشک گفت عمل موفقیت امیز بوده و خطر رفع شده و معجزه شده بعد از اینکه دکتر کلیه بیمار را دید وی را  به بخش منتقل می کنیم.وی افزود : بعد از  عمل ما دیدیم که با دستگاه تنفس خواهرم را از اتاق  بیرون  آوردند پرسیدیم این دستگاه چی هست  دکترش گفت که  هرکر بیماری به اتاق عمل برود این لوله ها را به او  وصل می‌کنیم. خواهر اعظم اضافه کرد: تا اینکه ساعت حدود ۸ صبح روز بعد، دوشنبه ۶ دی ماه یکی از خدمه بیمارستان  به ما گفت بیمار شما ایست قلبی کرده است و فوت شد.  این زن جوان که بغضش شکست ادامه داد : همه از شوک حادثه زبانمان بند آمده بود و لحظاتی به هم خیره شده بودیم ، فکر می‌کردیم در خواب هستیم ،چطور ممکن بود ...  خواهرم سالم بود و... وی افزود : کالبد شکافی از جسد خواهرم انجام شده و منتظر جواب پزشک قانونی هستیم .

توضیحات مدیریت درمان تامین اجتماعی

 در پی این حادثه و انتشار کلیپ اظهارات برادر مرحوم  در خصوص اتفاقات رخ‌داده در فضای مجازی ، روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان  توضیحاتی ارائه کرد. در توضیحات روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان آمده است:

«ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده مرحومه به اطلاع می رساند، مرحومه «اعظم جوزانی» در زمان مراجعه به بیمارستان خلیج فارس طبق بررسی های به عمل آمده دارای بیماری زمینه ای از جمله فشار خون، دیابت و تیروئید بوده و سن وی نیز بالای ۴۰ سال بودهاست و متاسفانه به نوعی یک مادر باردار با ریسک بالا تلقی می شدند. پس از انجام عمل سزارین بر روی این بیمار، حال وی رو به وخامت می گذارد که تلاشهای پزشکان و کادر درمانی بیمارستان برای نجات جان وی بی نتیجه مانده و این بیمار جان خود را از دست می‌دهند. پس از فوت ایشان و با توجه به اهمیت موضوع، کمیته‌های تخصصی جهت بررسی و دلایل فوت  تشکیل شده و در حال بررسی این موضوع می‌باشند که پس از حصول نتیجه، نتایج آن متعاقبا به اطلاع خانواده مرحومه و افکار عمومی رسانده خواهد شد و اگر قصوری از سوی عوامل بیمارستان به اثبات برسد، قطعاً با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

   دستور پیگیری ویژه

دوستی،  استاندار هرمزگان، به مدیرکل عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری دستور ویژه را جهت پیگیری و بررسی علل فوت این مادر صادر کرد.دوستی ضمن تسلیت به خانواده آن مرحومه گفت: چنانچه قصوری از طرف پزشک یا کادر درمان بوده از طریق قانون با مقصران برخورد شود.حبیب بهادری سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان نیز در این راستا گفت: علل جان باختن این مادر در دستور کار مجموعه بازرسی قرار گرفته و این موضوع بررسی و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

 آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه