خانواده زورگیر در گلستان دستگیر شدند / آنها چاقو زیر گلوی مسافران می گذاشتند

اعضای یک باند خانوادگی که تحت عنوان مسافربرنما از طعمه های خود اقدام به زورگیری می کردند، در استان گلستان به دام افتادند.
تاریخ: 05 دی 1400
شناسه: 82480

حادثه 24 -  اعضای یک باند خانوادگی که تحت عنوان مسافربرنما از طعمه های خود اقدام به زورگیری می کردند، در استان گلستان به دام افتادند.

سرهنگ کارآگاه مجتبی مروتی رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: اوایل آذرماه امسال زن جوانی در حالیکه آشفته و پریشان بود به کلانتری ۱۱ گرگان مراجعه و عنوان کرد:روزگذشته به عنوان مسافر سوار خودروی پرایدی شدم که ۲ مسافر زن دیگر هم داشت. دقایقی بعد راننده ادعا کرد که بار دارد باید آن را تحویل ترمینال دهد.خلاصه به این بهانه تغییر مسیر داد وقتی به مکانی خلوت رسیدیم خودرو متوقف شد و ناگهان راننده چاقویی را از جیبش درآورد و زیر گلویم قرارداد و خواست طلاهایم را به همراه موبایلم به اوتحویل بدهم. آنجا بود که پی بردم ۲زن مسافر با راننده تبهکار همدست هستند، چون بشدت ترسیده بودم از آنها التماس کردم، رهایم کنند وتمام طلاهایم را به همراه موبایلم در اختیارشان قراردادم.سپس آنها مرا از خودرو پیاده کرده وباسرعت سرسام آور از محل رفتند.

مروتی افزود: ماموران پس از اظهارات این زن ، تحقیقاتی را برای شناسایی ودستگیری زورگیران خشن آغاز کردند، اما قبل از اینکه به نتیجه مشخصی برسند ، اینبار مردی به کلانتری رفت و شکایت دیگری را مطرح کرد و گفت: من کارمند هستم ، بعد از ساعت کار اداری با خودرویم مسافرکشی می کنم .امروز در راه خانه بودم که زن جوانی کنار خیابان برای تاکسی ایستاده بود.این زن درخواست خودروی دربست کرد  ، وی راسوار کردم و در صندلی جلو نشست و شروع به درد دل کرد و گفت همسرش با وی بدرفتاری می کند ، هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودیم که ناگهان خودروی پراید با ۲ مرد و یک زن جلویم پیچیدند.راننده پراید خودش را همسر زن جوان معرفی کرد وبه بهانه اینکه من با همسرش ارتباط دارم به من حمله ورشده وکتکم زدند وسپس ساعت مچی و موبایلم راباتوسل به زور ازمن گرفتند واز محل متواری شدند.-

کارآگاه مروتی تصریح کرد: بدنبال شکایت این مرد، پرونده به پلیس آگاهی استان ارسال شد و تیمی ازکارآگاهان بصورت ویژه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

کارآگاهان در تحقیقاتی که انجام دادند توانستند هویت راننده پراید را شناسایی کنند ،بنابراین با هماهنگی مقام قضایی راننده تبهکار در مخفیگاهش دستگیر شد .

سرهنگ مروتی خاطر نشان کرد:ماموران درجریان بازجویی از متهم پی بردند که وی با همدستی همسرش، خواهر و خواهرزاده اش اقدام به تشکیل باند زورگیری کرده و با پرسه زدن در خیابان های گرگان ، افرادی را که به تنهایی منتظر تاکسی بودند ، به عنوان مسافر سوار کرده ودر محلی خلوت با تهدید چاقواز آنها زورگیری می کردند.

مروتی افزود: بدنبال اعتراف راننده تبهکار سایرهمدستان وی نیز دریک عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند و جریان بازجویی ها به ۳فقره زورگیری خشن از شهروندان گلستانی اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: اعضای این باند خانوادگی در بعضی از زورگیری ها نیز با طعمه قرار دادن یکی از زنان در سر راه قربانیان و سوار شدن بر خودروها و ایجاد رابطه دوستی وکشاندن آنها به مکانهای خلوت اقدام به زورگیری می کردند. اعضای این باند خانوادگی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

در همین رابطه