جزئیات جدید رتبه بندی معلمان / حداکثر و حداقل حقوق معلمان چقدر شد؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس توضیحات جدیدی درباره رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد.
تاریخ: 01 دی 1400
شناسه: 82369

حادثه 24 - رئیس کمیسیون آموزش مجلس توضیحات جدیدی درباره رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رتبه‌بندی معلمان چه مزایایی برای معلمان درپی خواهد داشت، گفت: ما ۹ ماه روی این لایحه کار کردیم و علی‌رغم برخی بی مهری‌ها در فضای مجازی الحمدلله این لایحه در مجلس به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در این لایحه معلمان رتبه‌بندی شده و جایگاه هر معلم مشخص می‌شود، اظهار داشت: ۷۳۰ هزار معلم مشمول این لایحه قرار می‌گیرند و بر اساس این لایحه مشخص می‌شود که جایگاه هر معلم در کجا قرار دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به ازای جایگاه و توانمندی هر معلم، در این لایحه حقوق دستمزد تعیین شده است.

رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیرو این لایحه به هیچ معلمی کمتر از ۸ میلیون تومان حقوق داده نخواهد گرفت و این حقوق تا ۱۶ میلیون تومان هم افزایش خواهد داشت.

وی با بیان این که خروجی این لایحه به افزایش کیفیت آموزشی معلمان منتج می‌شود، بیان داشت: همچنین در این لایحه به ارتقایشان و منزلت معلمان توجه شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این لایحه شامل بازنشستگان نخواهد شد، اظهار داشت: پیرو این لایحه معلم حتما باید در فرآیند آموزشی کشور حضور داشته باشد تا بتوان آن را نسبت به جایگاهش رتبه‌بندی کرد.

در همین رابطه