افزایش سرقت‌های سریالی در شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه

بنا به ادعای مالکین برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی فرمان کرمانشاه، سرقت‌ها در این شهرک صنعتی بسیار زیاد شده و همین امر مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.
تاریخ: 26 آبان 1400
شناسه: 81364

حادثه 24 - بنا به ادعای مالکین برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی فرمان کرمانشاه، سرقت‌ها در این شهرک صنعتی بسیار زیاد شده و همین امر مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

عیسی محمدی مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون، با انتقاد از افزایش سرقت ها در شهرک صنعتی فرامان، اظهار کرد: سارقین هم به زیرساخت‌های شهرک صنعتی و هم تجهیزات واحدها دست‌اندازی می‌کنند.

وی ادامه داد: چندی قبل تعدادی از این سارقین توسط نگهبانی شهرک صنعتی فرامان دستگیر شدند اما به هر دلیل رها شده و برای تلافی شب گذشته به کیوسک نگهبانی حمله کردند و تمامی شیشه‌های کیوسک را خرد کردند.

محمدی افزود: این شرایط باعث نگرانی مدیران واحدهای صنعتی شده و به علاوه سرمایه‌گذاران جدید را هم فراری می‌دهد.

مدیرعامل شرکت کیمیافرآیند بیستون خواستار ورود دستگاه‌های انتظامی به موضوع برای تامین امنیت پایدار این شهرک شد و عنوان کرد: امنیت سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی مهمترین چیزی است که مسئولین استان باید چاره‌ای برای آن بیاندیشند.

فرهاد مرزی دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا، گفت: متاسفانه تعدادی از واحدهای این شهرک توسط بانک‌ها تملک و به حال خود رها شده اند که سارقین را به خود جلب کرده و مدام تجهیزات، درب و پنجره و آنچه که مربوط به این واحدها است را سرقت می‌کنند. همچنین گاها از سایر واحدهای تولیدی هم سرقت صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بجز تجهیزات این واحدها، کابل برق، تلفن، دریچه منهول فاضلاب، پل‌های فلزی و ...مربوط به شهرک هم سرقت می‌شود.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه چند شب قبل نگهبانان شهرک تعدادی از سارقین را دستگیر کرده و تحویل پاسگاه دادند، عنوان کرد: ظاهرا این سارقین به دلیل نبود دلیل و مدرک کافی رها شدند و شب گذشته برای تلافی سراغ کیوسک نگهبانی آمده و به شدت به کیوسک خسارت وارد کرده و با نگهبانان نیز درگیر شدند.

وی ادامه داد: حضور این سارقین که بعضا مسلح هم هستند رعب و وحشت زیادی در شهرک صنعتی فرامان و بین واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

مرزی با بیان اینکه این سرقت‌ها در سایر شهرک‌های صنعتی هم صورت می‌گیرد، گفت: شهرک صنعتی فرامان بواسطه وسعت بیشتری که دارد، امکان کنترلش سخت تر است.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خواستار ورود دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به این موضوع شد و افزود: تقاضا داریم یک کیوسک نگهبانی انتظامی در این منطقه مستقر شود تا امینت هر سه شهرک نزدیک به هم یعنی فرامان، بیستون و زاگرس تامین شود.

مرزی عنوان کرد: اگر احداث این کیوسک هزینه‌ای هم داشته داشته باشد، واحدهای تولیدی برای حفظ امنیت حاضر به پرداخت آن هستند.

در همین رابطه