دستور تغییر لباس دختران فوتبالیست صادر شد / ورزشکاران با مانتو، شلوار و مقنعه حضور پیدا کنند

در پی حاشیه‌های ایجاد شده برای پوشش تیم ملی بانوان در سفر به تاشکند برای حضور در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا لباس اعضای این تیم تغییر خواهد کرد.
تاریخ: 28 شهریور 1400
شناسه: 79390

حادثه 24 - در پی حاشیه‌های ایجاد شده برای پوشش تیم ملی بانوان در سفر به تاشکند برای حضور در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا لباس اعضای این تیم تغییر خواهد کرد.

مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان این خبر را تایید کرد و گفت: «من با خانم موسوی نایب رئیس فدراسیون و همینطور دبیر فدراسیون صحبت و توضیحات کافی را مطرح کردم. خانم موسوی به دلیل گرفتاری شخصی شاید مسئولیت خود را به بخش دیگری محول کرده که این حاشیه ها ایجاد شده است. او خود نیز اظهار کرد اشتباهی رخ داده است. این پوشش، پوشش بانوان ورزشکار ما نیست که وزارت ورزش مجوز آن را داده باشد. ما بخشنامه داریم مبنی بر اینکه ورزشکاران با پوشش رسمی مانتو، شلوار و مقنعه حضور پیدا کنند. در خصوص لباس ورزشی هم در شورای پوشش موارد خاصی وجود دارد. به همین دلیل تذکر لازم به فدراسیون داده شده است.»

با این تذکر فدراسیون فوتبال لباس تیم ملی بانوان تغییر خواهد داد و قرار است طراحی جدید ابتدا به تایید وزارت ورزش و جوانان برسد و بعد مورد استفاده قرار گیرد.

در همین رابطه