زیرزمین خانه پیرمرد انبار توپ و تانک بود

چند سال پس از کشف یک تانک 40 تنی، ضد هوایی، مسلسل، اژدر و صدها مهمات جنگی در خانه مرد 84 ساله آلمانی، محاکمه این مرد در دادگاه آغاز شد.
تاریخ: 11 خرداد 1400
شناسه: 75808

حادثه 24 - چند سال پس از کشف یک تانک 40 تنی، ضد هوایی، مسلسل، اژدر و صدها مهمات جنگی در خانه مرد 84 ساله آلمانی، محاکمه این مرد در دادگاه آغاز شد.

در سال 2015 و به دنبال تحقیقات گسترده ای که از سوی نیروهای امنیتی آلمان برای کشف سلاح و مهمات غیرمجاز در این کشور انجام شد، ماموران موفق به شناسایی ویلایی در شهر کیل شدند که در زیرزمین آن کلکسیون از سلاح های سبک و سنگین نگهداری می شد. مالک این ویلا پیرمردی 84ساله بود که توسط ماموران دستگیر شد و آنها در داخل زیرزمین ویلا با یک تانک 40 تنی، ضد هوایی کالیبر 8.8 سانتی متری، یک اژدر، مسلسل و خمپاره انداز کالیبر 5 سانتی متری، سلاح های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و بیش از 1000 گلوله و مهمات روبه رو شدند.

از آنجا نگهداری سلاح غیرمجاز در آلمان جرم محسوب شده و بین یک تا 5سال مجازات زندان در بر دارد، مرد سالخورده به دادگاه معرفی شد اما در جریان تحقیقات مدعی شد که هیچکدام از سلاح هایی که در زیرزمین ویلایش کشف شده خطرناک و قابل استفاده نیستند و وی آنها را سال های پیش به عنوان آهن قراضه از انگلیس خریداری کرده و با خود به آلمان آورده است.

به دنبال کشف کلکسیون عجیب این مرد، 2 روز طول کشید تا ماموران بتوانند همه سلاح ها را از آنجا خارج کنند و تنها برای انتقال تانک 40 تنی بیش از 20 سرباز به مدت 20 ساعت تلاش کردند.

از آن سال تحقیقات درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه جمعه گذشته نخستین جلسه محاکمه پیرمرد به جرم نگهداری سلاح های غیرمجاز برگزار شد. در این جلسه وکلای متهم گفتند که هیچکدام از سلاح های کشف شده از ویلای متهم قابل استفاده نبوده و سلاح جنگی به شمار نمی روند، حال آنکه دادستان ها عقیده داشتند این سلاح ها عملیاتی و خطرناک بوده اند. با این حال کارشناسان اسلحه شناسی که بررسی های زیادی بر روی سلاح های کشف شده انجام داده بودند اعلام کردند که در بین همه سلاح های کشف شده، تنها سلاح ضد هوایی است که می تواند همچنان قابل استفاده باشد و بقیه آنها عملیاتی و قابل استفاده نیستند. محاکمه پیرمرد در دادگاه در حالی ادامه دارد که در صورت قابل استفاده شناخته شدن سلاح های کشف شده، مجازات یک تا 5سال حبس در انتظار پیرمرد خواهد بود.

در همین رابطه