انفجار نارنجک 2 قزوینی را راهی بیمارستان کرد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: در اثر ساخت مواد محترقه دست‌ساز در آبیک دو مصدوم ۲۳ و ۱۴ ساله دچار آسیب از ناحیه هر دو چشم و صورت و دست‌ها شدند، هر دو مصدوم توسط آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی پایگاه آبیک به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.
تاریخ: 26 اسفند 1399
شناسه: 73719

حادثه 24 - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: در اثر ساخت مواد محترقه دست‌ساز در آبیک دو مصدوم ۲۳ و ۱۴ ساله دچار آسیب از ناحیه هر دو چشم و صورت و دست‌ها شدند، هر دو مصدوم توسط آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی پایگاه آبیک به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.

سهیل سلطانی با اشاره به انفجار مواد محترقه در حال ساخت، تصریح کرد: ساعت ۱۴ امروز تماسی با واحد ارتباطات مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین گرفته شد که حاکی از انفجار در حال ساخت مواد محترقه در یک مغازه در شهرستان آبیک بود.

وی افزود: سریعاً یک آمبولانس از پایگاه آبیک به محل حادثه اعزام شد و پس از رسیدن به محل حادثه اقدامات درمانی آغاز شد، این حادثه دو مصدوم ۲۳ و ۱۴ ساله داشت که متأسفانه مصدوم ۲۳ ساله دچار آسیب از ناحیه هر دو چشم و نیز صورت و دست‌ها بود و مصدوم ۱۴ ساله نیز دچار لاسراسیون (بریدگی و پارگی) و آسیب به هر دو چشم شد که هر دو مصدوم توسط آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی پایگاه آبیک به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.

 بنابراعلام روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین، فرهادی متخصص طب اورژانس بیمارستان رجایی در خصوص وضعیت این بیماران اظهار کرد: هر دو مصدوم در زمان انتقال به بیمارستان دچار سوختگی و آسیب به‌صورت و چشم شده بودند که به‌محض ورود به بیمارستان اقدامات درمانی تکمیلی در بیمارستان برای آنان آغاز گردید.

وی بیان کرد: مصدومین ۲۳ و ۱۴ ساله حادثه انفجار مواد محترقه در آبیک دچار آسیب به چشم و صورت بوده و نیز دچار ۱۰ و ۴۰ درصد سوختگی درجه‌یک شده بودند که سریعاً کارهای درمانی لازم هم‌چنین برای هر دو مصدوم سی‌تی‌اسکن و مشاوره و بررسی توسط متخصص چشم انجام شد.

فرهادی یادآور شد: در حال حاضر شرایط جسمانی هر دو مصدوم تحت کنترل بوده و در بیمارستان شهید رجایی بستری هستند.

در همین رابطه