لحظه به لحظه با جزئیات ترور شهید محسن فخری‌زاده

محسن فخری زاده، از دانشمندان هسته ای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ظهر امروز (جمعه) در آبسرد دماوند هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید. اخبار لحظه به لحظه مربوط به این حادثه را در اینجا دنبال کنید.
تاریخ: 07 آذر 1399
شناسه: 69778

حادثه 24 - محسن فخری زاده، از دانشمندان هسته ای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ظهر امروز (جمعه) در آبسرد دماوند هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید. اخبار لحظه به لحظه مربوط به این حادثه را در اینجا دنبال کنید.

4 ترور و انفجار مهمی که در جمعه اتفاق افتاد

در 11 ماه گذشته 4 ترور و انفجار مهم علیه منافع کشورمان اتفاق افتاد که همگی در روز جمعه رخ داده و شواهد به دست آمده از دخالت سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در تعدادی از این حوادث حکایت دارد. از ترور سردار سلیمانی تا ترور شهید محسن فخری زاده. اما این حوادث چگونه رخ داد؟

این گزارش را در اینحا بخوانید.

انتقام از عاملان ترور شهید فخری‌زاده در دستور کار سپاه

فرمانده‌کل سپاه پایداران انقلاب اسلامی گفت: انتقام و مجازات سخت از عاملان ترور شهید فخری‌زاده در دستور کار قرار گرفته است.

به نقل از سپاه نیوز، در پی شهادت دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و از اساتید سرآمد و شاخص دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با محکومیت شدید این جنایت تصریح کرد: این‌گونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای تداوم این مسیر پرشکوه و اقتدارآفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از عاملان آن در دستور کار قرار گرفته است.

 متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع؛ از دانشمندان زبده و شاخص عرصه صنایع راهبردی کشور و اساتید سرآمد و نامدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) و جامعه علمی ایران در جنایت تروریستی طراحی و هدایت شده توسط رژیم جعلی، تروریست و کودک‌کش صهیونیستی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی)، خانواده مکرم آن شهید، ملت شریف و مجاهد ایران و آحاد همکاران و همسنگران وی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزنده و غرورانگیز آن شهید ارجمند در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی کشور و نیز عرصه مقابله با ویروس کرونا در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و الهام‌بخش تربیت‌یافتگان مکتب امامین انقلاب اسلامی و فرزندان ملت ایران در  دانشگاه‌ها و مراکز عالی علم و فن‌آوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلق افتخارات و پیشرفت‌های شگفت‌آور دیگر در آینده پیشِ‌رو خواهد بود.

دشمنان کوردل ملت ایران به‌ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند این‌گونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پرشکوه و اقتدارآفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

ترور محسن فخری زاده به روایت تصویر

محسن فخری زاده، از دانشمندان هسته ای کشورمان ظهر امروز (جمعه) در عملیاتی تروریستی در آبسرد دماوند به شهادت رسید.

تصاویر مربوط به این حمله تروریستی را در اینجا ببینید.  

پیام رییسی در پی ترور شهید محسن فخری زاده

رییس دستگاه قضا طی پیامی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در پی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع با انتشار پیامی ضمن تسلیت شهادت این دانشمند فرهیخته نوشت:

بسم الله الرحمن الرّحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعداد‌های خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید؛ و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاورد‌های علمی کشور خواهد بخشید.

اینجانب، شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان و همسنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی، به خانواده‌ی ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

ار آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.

آغاز شناسایی تیم ترور شهید فخری زاده توسط وزارت اطلاعات

وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایتکار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت محسن فخری زاده تاکید کرد: شهادت مظلومانه رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، شهید والامقام دکتر محسن فخری‌زاده موجب تالم و تاسف فراوان گردید.

وی افزود: به آگاهی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان می‌رساند سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.

پیام سرلشکر باقری به مناسبت شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع

در پی ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، که منجر به شهادت وی شد، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی شهادت وی را تسلیت گفت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان را تسلیت گفت. در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد.

بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و  توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم  بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان  و خانواده گرانقدر آن شهید؛  اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.  

جزئیات تازه از ترور شهید محسن فخری‌زاده؛ ابتدا نیسان منفجر و بعد رگبار شروع شد

حادثه 24 - تازه ترین خبرها از ترور شهید محسن فخری زاده حاکی از آن است که در این عملیات تروریستی ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد هنگام عبور خودرو دانشمند هسته‌ای، خود را منفجر شده و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده است.

بر اساس گزارش خبرنگار تسنیم درباره جزئیات عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده کسب اطلاع کرد که این عملیات ترور ساعت 14:30 امروز انجام شده است.

در این  اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده 4 تیر خورده و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شده است.

 

واکنش سردار حسین دهقان به ترور شهید فخری زاده

 

واکنش قالیباف به شهادت دانشمند هسته ای

توییت رییس مجلس پس از ترور دانشمند ایرانی با اشاره به آیاتی از قرآن:

(سوره شعرا) و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند

 (سوره سجده) قطعاً در آخرت از مجرمان انتقام خواهیم گرفت.

 

فیلمی از انتقال شهید فخری زاده به بیمارستان

 

واکنش همسر شهید هسته ای به ترور محسن فخری زاده

 

بیانیه وزارت دفاع درباره حمله تروریستی به شهید محسن فخری زاده

روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد:بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل شد

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

 

اولین عکس از محل ترور محسن فخری زاده در آبسرد دماوند 

 

آیا پای منافقین در ترور شهید محسن فخری‌زاده در میان است؟

ارائه یک ماه پیش یکی از سران منافقین که در آن از فخری‌زاده نام برده شده است.

 

محسن فخری‌زاده کیست؟

نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

 

ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای در آبسرد دماوند +عکس

ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد.

رجا نیوز نوشت: ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد.

متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است.

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

 

در همین رابطه