انتقاد شدید مشاور قالیباف از گرداندن سارقان در شهر

حسین قربانزاده، مشاور رییس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به انتقاد از گرداندن سارقان در شهر پرداخت و پرسید: آیا عدالت است که مجرم 5 میلیونی را بزنیم توی سرش و در شهر بچرخانیم و مجرم 5 هزار میلیاردی را با وثیقه آزاد کنیم؟
تاریخ: 16 مهر 1399
شناسه: 58022

حادثه 24 - حسین قربانزاده، مشاور رییس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به انتقاد از گرداندن سارقان در شهر پرداخت و پرسید: آیا عدالت است که مجرم 5 میلیونی را بزنیم توی سرش و در شهر بچرخانیم و مجرم 5 هزار میلیاردی را با وثیقه آزاد کنیم؟

این روزها چند مورد گرداندن سارقان و اشرار در نقاط مختلف شهر خبرساز شده است. چند روز قبل چند شرور در تهرانپارس در خیابان گردانده شدند. در ادامه این کار درمورد عاملان حمله به بیمارستان پورسینای رشت نیز تکرار شد و روز گذشته نیز جوان شروری در مشیریه در خیابان گردانده شد. امروز نیز در خیابان جمهوری اسلامی چند جوان که به اتهام سرقت گوشی موبایل دستگیر شده بودند سوار بر خودروی نیروی انتظامی در شهر گردانده شدند. اقدامی که با واکنش های مختلفی همراه بود. یکی از این واکنش ها مربوط به حسین قربانزاده، مشاور رییس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس است.او در صفحه شخصی اش به تندی نسبت به این اقدام انتقاد کرد و 9 سوال کلیدی پرسید. در سلسله استوری های قربانزاده آمده او پرسیده است:

1 _ آیا ضابط قضایی (ناجا) می تواند پیش ازصدور حکم قطعی متهمی را دور شهر بچرخاند؟ این خودش مجازات نیست؟

2-  برفرض اجرای حکم قطعی، آیا ضابط قضایی(ناجا) می تواند با ضرب و شتم و الفاظ ناپسند حکم را اجرا کند؟

3- تشهیر و دور شهر گرداندن برای مجرمان رده پایین بازدارنده است یا برای مجرمان یقه سفید؟

4- تا حالا چند نفر مسئول دولتی و حکومتی به خاطر ارتکاب جرائمی با ارقام بسیار کلان تر از این مجرمان خرده پا دور شهر تشهیر شدند؟

5- مجازات تشهیر مجازات شدیدی است مجازات پدر و مادر و فرزندان مجرم، که دیگر نمی توانند پیش اطرافیان سربلند کنند آیا این موارد آن چنان خاص و مهم بودند؟

6- دولتی که برای اداره کشور با سوء مدیرت .... دائماً ارزش پول ملی را کاهش می دهد کجا باید تشهیر کرد؟

7- ما برای اشتغال آن جوان بدبختی که به خاطر موبایل قاپی تشهیر می شود چه کار کردیم که الان او را مقصر اصلی می دانیم؟

8- خداوکیلی تشهیر این بیچاره ها (هر چند باید مجازات شوند) چه مشکلی را حل می کند؟ برای کسی که کارد به استخوانش رسیده دیگر تئوری برچسب زنی کار خودش را کرده و آب از سر گذشته است.

9- عدالت است که مجرم 5 میلیونی را بزنیم توی سرش و در شهر بچرخوانیم و مجرم 5 هزار میلیاردی را فقط با لباس آبی دو بار در خبر بیاوریم و  آخر هم با وثیقه آزاد کنیم؟

در همین رابطه