کلاهبرداری مامور قلابی با سوء استفاده از کرونا

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: فردی که با عنوان مامور اماکن و بهداشت از واحدهای صنفی که به دلیل ویروس کرونا دارای محدودیت فعالیت بودند کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
تاریخ: 19 شهریور 1399
شناسه: 57071

حادثه 24 - جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: فردی که با عنوان مامور اماکن و بهداشت از واحدهای صنفی که به دلیل ویروس کرونا دارای محدودیت فعالیت بودند کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ احمد اصانلو اظهار کرد: به دنبال شکایات کسبه این شهرستان مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان مامور اماکن و اداره بهداشت از واحدهای صنفی که به دلیل ویروس کرونا دارای محدودیت فعالیت بودند کلاه‌برداری می‌کرد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از چند روز کار اطلاعاتی این فرد شناسایی و در عملیاتی به صورت ضربتی دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بیان این مطلب که متهم که دارای سوابق متعدد و معتاد به موادمخدر بود اعتراف کرد که با استفاده از جعل عنوان مامور اماکن و بهداشت از ۵ واحد صنفی که در اجرای مصوبات کمیته پیشگیری از کرونا دارای محدودیت فعالیت بودند با اخذ مبالغی کلاه‌برداری کرده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به اتهام جعل عنوان به مراجع قضایی معرفی شد.

اوصانلو با بیان اینکه کلاه‌برداران و افراد فرصت‌طلب معمولا با ظاهری فریبنده، آراسته و با قدرت بیانی فوق‌العاده طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از افرادی که تحت عنوان مامور به درب منزل و یا مغازه شما مراجعه می‌کنند حتما کارت شناسایی معتبر سازمان مربوطه را اخذ کنند.

 

در همین رابطه