عاقبت استفاده از گواهینامه جعلی

رئیس پلیس راه یزد از دستگیری راننده خودروی سواری که با گواهینامه جعلی در محورهای مواصلاتی این استان تردد می‌کرد خبر داد.
تاریخ: 01 شهریور 1399
شناسه: 56345

حادثه 24 - رئیس پلیس راه یزد از دستگیری راننده خودروی سواری که با گواهینامه جعلی در محورهای مواصلاتی این استان تردد می‌کرد خبر داد.

سرهنگ «سیدعلی آسیایی» رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مسئولیتی اجتماعی و مهم دانست و در این اظهار کرد: ماموران پلیس راه یزد- کرمان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک و آن را برای بررسی مدارک متوقف کردند.

وی  افزود:‌ ماموران پلیس راه پس از بررسی مدارک راننده متوجه شدند که راننده فاقد گواهینامه معتبر بوده و اقدام به جعل گواهینامه کرده است.

رئیس پلیس راه استان یزد، گفت: بعد از اجرای تشریفات قانونی لازم خودرو روانه پارکینگ و راننده متخلف نیز به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ آسیایی با بیان این‌که متهم با گواهینامه جعلی در سطح جاده‌ها تردد داشته است، تصریح کرد: پلیس راه با نصب دوربین‌های کنترلی و همچنین حضور موثر گشت‌های محسوس و نامحسوس در جاده‌ها تمامی حرکات رانندگان را زیر نظر دارد و با رانندگان متخلف برابر قانون، برخورد می‌کند.

طبق قانون رانندگی بدون داشتن گواهینامه تا سقف سه میلیون تومان جریمه نقدی و سه تا شش ماه محکومیت زندان در پی دارد و اگر راننده متخلف و فاقد گواهینامه تصادف کند نیز محکوم به شش تا دو سال زندان خواهد شد.

در همین رابطه