آمار مصدومیت در تصادفات تهران/ سالی 21هزارنفر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه تا ۴۸ درصد حوادث رانندگی مربوط به راکبان موتورسیکلت هاست و این آمار تا ۶۰ درصد افزایش می یابد.
تاریخ: 09 مرداد 1399
شناسه: 55276

حادثه24- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه تا ۴۸ درصد حوادث رانندگی مربوط به راکبان موتورسیکلت هاست و این آمار تا ۶۰ درصد افزایش می یابد.

سردار محمد حسین حمیدی در حاشیه مراسم افتتاح دفتر ارتباط مردمی پلیس راهور تهران اظهار داشت: شهر تهران به خاطر پایتخت بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و می بایست وقایع و تصمیمات به موقع، سریع و شفاف به مردم و شهروندان اطلاع رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند سوالات خود را از طریق شماره تلفن ۶۳۹۵۱۲۲۲ - ۰۲۱ با پلیس مطرح کنند، افزود: پیش بینی می شود شهروندان به راحتی بتوانند با شماره تلفن اعلامی مشکلات خود را در میان بگذارند و از مراجعه حضوری و صرف زمان جلوگیری شود.

رئیس پلیس راهور تهران ، مهم ترین چالش های شهر تهران را در حوزه ترافیک، کندی حرکت و زیادی سفرهای درون شهری برشمرد و گفت: در حوزه تصادفات اقدامات زیادی در گذشته صورت گرفته که با وجود آنها هنوز هم دارای مشکلات و چالش های زیادی هستیم و همچنان آلودگی هوا را شاهد می باشیم.

وی در خصوص اجرای طرح ترافیک، گفت: خط قرمز پلیس حفط جان و سلامت مردم است و در این خصوص تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و پلیس راهور از گذشته های دور شاهد آسیب های جدی آلودگی هواست ولی با وجود این مسائل و حجم بالای ترافیک عبور و مرور مختل نشده و شهر قفل نیست و پلیس راهور اقدامات خود را در خصوص روانی ترافیک انجام می دهد و خواهان کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هواست؛ طرح ترافیک درمان مقطعی است و اگر می خواهیم شاهد کاهش آلودگی باشیم باید طرح ترافیک را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

سردار حمیدی در رابطه با اجرای طرح ترافیک و شیوع ویروس کرونا گفت: باید بررسی شود که این طرحی که هم اکنون اجرا می شود جواب می دهد و آسیب در حوزه کرونا را کاهش می دهد یا خیر. ما منتظر نتیجه گیری و جواب ستاد ملی کرونا هستیم البته تقاضای سفر در تهران بسیار است و شیوع بیماری بستگی به رعایت شهروندان دارد، البته طرح ترافیک به ما در کنترل بیماری کرونا کمک می کند و این یک ضرورت است که این طرح را اجرا کنیم.

سردار حمیدی تصریح کرد: ترددهای غیر ضروری یکی از مشکلات و معضلات ماست که نه پارکینگ ها و نه معابر شهر تهران جوابگوی ترددهای شهروندان نیست و بحث وارونگی هوا در شش ماهه دوم یکی از معضلات پیش رو است و می طلبد با بررسی کارشناسی نسخه ای کارساز برای پایداری وضعیت پیش بینی کرد .

وی با بیان اینکه در شهر تهران هشت میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که چهار میلیون موتور و چهار میلیون خودرو است تصریح کرد: سالیانه در شهر تهران ۲۱هزار نفر مجروح و ۶۰۰ فوتی داریم که البته با کاهش تصادفات فوتی و جرحی مواجه بودیم ولی باز هم آمار بالا است و بایستی کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ۴۸درصد از حوادث رانندگی در طول روز مربوط به موتورسواران است که حتی این درصد بعد از ظهرها تا ۶۰درصد به علت خستگی و خواب آلودگی افزایش می یابد.

سردار حمیدی افزود: ۳۶درصد از فوتی ها مربوط به عابران است که در بزرگراه ها ، حاشیه راه ها و زیر پل های عابر تصادفات رخ می دهد.

وی ادامه داد: نگاه ما در گذشته خودرو محوری بوده است که مشکلات زیادی بوجود می آورد و هم اکنون شهر تهران شهر انسان محوری نیست و اگر می خواهیم شرایط عالی شود باید حمل و نقل هوشمند و پاک را برگزینیم و هم اکنون با این شرایط، آلودگی هوا افزایش می یابد و می بایست تردد های غیر ضرور را کنترل کنیم و شبکه ریلی و تاکسی و حمل ونقل عمومی با یکدیگر هماهنگ و مرتبط باشند ، حمل و نقل ترکیبی بایستی گسترش یابد و مسافر نباید سردرگم باشد و دنبال خودرو بگردد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پیاده راه سازی و پیاده رو سازی برای عابران یکی دیگر از اقداماتی است که می بایست به صورت ویژه انجام پذیرد.

وی در خصوص تخلفات موتورسیکلت ها افزود: پلیس راهور فاتب با تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد قاطع می کند و این برخوردهای قانونی متوقف نشده و طرح های پلیس در حال اجراست ولی بحث پلیس استفاده از موتورهای برقی و فاقد آلایندگی است و بحث آموزش موتورسیکلت سواران هم در حال انجام است که روزانه توسط کلاس های توجیهی و آموزشی در پلیس راهور فاتب در حال انجام است .

سردار حمیدی گفت : اگر از آسمان سنگ هم ببارد پلیس راهور فاتب در معابر حضور دارد چرا که عدم حضور پلیس در معابر باعث کندی حرکت و قطع ارتباطات بین مردم می شود و حمل و نقل دچار اختلال می شود، حتی پلیس راهور در شرایط کرونایی در همه حال در معابر حضور دارد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص طرح ترافیک ابراز داشت: ما به عنوان مجری قانون تابع نظریات کارشناسی و مصوبات قانونی هستیم و می بایست کار کارشناسی صورت پذیرد و پلیس هم اقدامات خود را انجام می دهد و هر طرحی را چشم بسته قبول نخواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مسئولان اداره مهندسی ترافیک، تابلوهایی را که دچار نقص هستند و آسیب دیده اند را تعویض و تا رفع نقص آن پیگیری های لازم را انجام می دهد.

براساس گزارش سایت پلیس، وی گفت: پلیس تنها مرجعی است که با رویت تصاویر و دیدن تخلف می تواند برخورد قانونی با تخلفات را انجام دهد و یکپارچگی دوربین های ترافیکی در دستور کار پلیس قرار دارد. دوربین های البسه و جمع شدن قبض های جریمه دستی از دیگر اقداماتی بود که سردار حمیدی در خصوص آن سخن گفت.