زهرا کوچولو هنوز مفقود است

حدود یک سال از ناپدید شدن زهرای ۲ ساله می‌گذرد که پلیس پایتخت تاکنون موفق به پیدا کردن وی نشده است.
تاریخ: 30 تیر 1399
شناسه: 54779

حادثه24- حدود یک سال از ناپدید شدن زهرای ۲ ساله می‌گذرد که پلیس پایتخت تاکنون موفق به پیدا کردن وی نشده است.

دختری ۲۱ ماهه به نام زهرا در اواخر شهریور ماه ۹۸، از مقابل منزلشان در منطقه قلعه نو شهرری مفقود شد و از آن روز نیروی انتظامی و حتی سازمان هلال احمر نیز برای یافتن این کودک دست به کار شدند.

ساعت ۹ شب روز ۲۵ شهریور ماه بود که زهرا به همراه نفیسه خواهرش جلوی در خانه‌‏شان بود. گویا نفیسه به خانه بر می‌گردد و زهرا هم پشت سرش بوده و او هم وارد خانه می‌شود؛ ‏اما در یک لحظه وقتی نفیسه بر می‌گردد، می‌بیند زهرا نیست. ‏

ابتدا این فرضیه مطرح شده که زهرا در کانال آبی که در نزدیکی خانه‌شان وجود دارد افتاده است که با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال احمر و آتش نشانی به این کانال جست‌وجو‌ها برای یافتن او به نتیجه نرسید.

سپس بحث ربایش وی بر سر زبان‌ها آمد و با بررسی پلیس مشخص شد که موضوع ربوده شدن زهرای ۲ ساله صحت ندارد.

مقابل خانه‌شان یک آژانس است که دوربین دارد، دوربین‌های آن‌جا نشان می‌دهند که ‏زهرا با خواهر بزرگترش وارد خانه می‌شود و روی پله‌ها دوباره بر می‌گردد و از خانه بیرون می‌‏رود. زهرا به سمت داخل کوچه رفته و دیگر هیچ نشانی از او یافت نشد. ‏

نفیسه، ۷ سال دارد. او دید که زهرا با او وارد خانه شد، اما انگار در راه پشیمان می‌‏شود و دوباره از خانه بیرون می‌رود. در آن زمان ‏یک پیراهن صورتی با یک شلوار سرمه‌ای تن زهرا بود، دمپایی‌هایش دستش بود و یک گوشواره خیلی ریز طلا هم به گوش‌هایش آویزان بود.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در آخرین اظهارات خود در خصوص این پرونده گفته بود که با بررسی فیلم‌های به دست آمده از دوربین‌های مداربسته تا به این لحظه به این نتیجه رسیده‌ایم که بحث ربایش کودک مطرح نیست، چرا که در فیلم‌ها معلوم است کودک با پای خودش از محل دور می‌شود و کسی او را نمی‌برد.

وی افزود: در صحبت‌هایی که با خانواده کودک شده است، خانواده مظنون به فرد خاصی نیستند و همچنین خود پدر و مادر این فرزند دارای سابقه کیفری نمی‌باشند.

این در حالی است که حسن حسینی شیرازی پدر زهرا حسینی با بیان اظهاراتی مدعی شده که فرزند من توسط فرد یا افرادی ربوده شده است.

او گفت: من فکر می‌کنم یک رهگذر زمانی که از سر کوچه رد می‌شده یک لحظه چشمش به زهرا افتاده و به بهانه دادن خوراکی یا نشان دادن تلفن‌همراه، او را به سمت خودش کشانده است. حالا دیگر شکی ندارم زهرا را ربوده‌اند، البته زهرا دختری بود که حتی بغل فامیل هم نمی‌رفت و نمی‌دانم چه شده با آن فرد غریبه همراه شده است.

به گفته حسینی روز‌های اول که زهرا ناپدید شد، پلیس و هلال احمر با جدیت وارد عمل شدند و برای یافتن دخترم اقدام کردند.

وی افزود: در روز‌های اول ۶ تا ۷ سگ توسط پلیس و سازمان هلال احمر برای پیدا کردن دخترم محل را تفحص کردند، اما زهرا پیدا نشد که نشد.

پدر زهرا ادامه داد: پیگیری‌های پلیس فقط در همان روز‌های اول با جدیت انجام شد و پس از وقوع اغتشاشات دیگر تماسی مبنی بر انجام عملیات برای پیدا شدن زهرا دریافت نکردیم.

حسینی شیرازی درباره تصاویر دوربین‌های مدار بسته و رویت یک مچ دست که دست زهرا را گرفته و از محل دور کرد، گفت: بحث رویت دست در تصاویر دوربین مداربسته را تأیید نمی‌کنم.

وی در پاسخ به اینکه ظن شما بر مفقودی کودکتان است یا ربایش او؟، افزود: قطعا زهرا توسط فرد یا افرادی ربوده شده است.

این در حالی است که سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در صحبت‌های خود اعلام کرده بود که در پرونده زهرای ۲ ساله بحث ربایش صحت ندارد و این موضوع را رد کرد.

به نظر می‌رسد پرونده این کودک دیگر آن سرعت قبلی را ندارد و پلیس هم دیگر امیدی به پیدا شدن وی ندارد.

با توجه به انتظار شهروندان از نیروی انتظامی، این توقع از پلیس می‌رود که با سرعت به این پرونده ورود کند و با دقت هر چه بیشتر برای بررسی آن و به نتیجه رساندن چنین پرونده هایی برای عموم مردم شفافیت ایجاد کند؛ تا سرنوشت نامعلوم این کودک مشخص شود و خانواده ای از دل نگرانی و دلهره خارج شوند.

با این حال باید منتظر نشست و دید که چه زمانی این کودک خردسال به آغوش گرم والدین خود باز خواهد گشت.

در همین رابطه