جروبحث بر سر طلب 2/700 میلیونی منجر به قتل طلبکار شد

نوجوانی ۱۷ ساله در پی مشاجره لفظی ناشی از اختلاف مالی طلب کارش را با چند ضربه چاقو به قتل رساند.
تاریخ: 12 خرداد 1399
شناسه: 32641

حادثه24- نوجوانی ۱۷ ساله در پی مشاجره لفظی ناشی از اختلاف مالی طلب کارش را با چند ضربه چاقو به قتل رساند.

سردار احمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۴:۱۷ دقیقه ظهر روز هفتم خردادماه سال جاری خبری مبنی بر مرگ مشکوک در بیمارستان تامین اجتماعی شهر زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او افزود: با حضور عوامل انتظامی در بیمارستان مشخص شد جوانی ۲۶ بر اثر چندین ضربه چاقو و شدت جراحات وارده جان باخته که بلافاصله تیمی ویژه از ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان سیستان و سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیری قاتل را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار طاهری تصریح کرد: در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد مقتول برای گرفتن طلب ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی مراجعه که پس ازمشاجره لفظی بین آنها، فروشنده نوجوان کنترلش را از دست داده و با چاقو به طلبکارش حمله ور می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با مشخص شدن هویت قاتل ۱۷ ساله تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی محل اختفای قاتل را شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت از وقوع قتل دستگیر کردند.

او  عنوان کرد: متهم به قتل در بازجوئی‌های اولیه به قتل اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: در بررسی نزاع‌های خیابانی در کنار تلاش برای حل معضلات اجتماعی و حذف یا کاهش عوامل بوجود آوردنده این نزاع ها، آموزش مهارت کنترل خشم جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای دارد لذا متولیان فرهنگ سازی و خانواده‌ها می‌بایست در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند تا شاهد این حوادث نباشیم.

در همین رابطه