زلزله 4.9 ریشتری اشنویه در آذربایجان غربی را لرزاند

دقایقی قبل زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 ریشتر اشنویه در استان آذربایجان غربی در ارومیه را لرزاند.
تاریخ: 09 بهمن 1398
شناسه: 29036

حادثه 24 - دقایقی قبل زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 ریشتر اشنویه در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

به گزارش حادثه 24، این زلزله ساعت 21:37 دقیقه امشب در عمق 10 کیلومتری زمین اتفاق افتاد. این زلزله در 25 کیلومتری اشنویه، 27 کیلومتری سیلوانه و 31 کیلومتری نالوس رخ داد و نزدیک ترین مراکز استان به آنجا ارومیه در 31 کیلومتری و تبریز در 139 کیلومتری بود. 

این زمین لرزه توام با صدا توسط شهروندان در حدود ۵ ثانیه احساس شد و هنوز از تلفات و خسارات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است.

امیر عباس جعفری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری بااشاره به خسارت این زمین لرزه افزود: میزان خسارتهای احتمالی این زمین لرزه در دست بررسی است.

همچنین محمد حضرت پور، شهردار ارومیه نیز با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری در آماده باش هستند گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند. به گفته شهردار ارومیه در این شهر هنوز خسارتی گزارش نشده است.

در همین حال امام علی، رییس هلال احمر اشنویه گفت: با هماهنگی فرمانداری و ستاد بحران و امداد ونجات استان اکیپ های هلال احمر اشنویه در حال بررسی وضعیت در شهر و روستا ها هستند.

فقی پور، دهیار روستای وزنه نقده نیز درباره میزان خسارات وارده به این روستا گفت: زلزله خسارتی در روستای وزنه نداشته، مردم ترسیده و مضطرب هستند، همچنان در حال بررسی خسارات احتمالی هستیم.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: ۳ تیم ارزیاب به اشنویه محل زمین‌لرزه اعزام شده و تا به این لحظه مصدوم یا فوتی گزارش نشده است.

آماده باش هلال احمر

سعید رهبر سوره؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: در پی زلزله در حوالی شهرستان های نقده و اشنویه و متعاقب آن اعلام آماده باش به شهرستان های ارومیه، نقده، پیرانشهر، اشنویه و مهاباد، ۶ تیم ارزیاب این جمعیت به محل حادثه اعزام و در حال بررسی خسارات احتمالی هستند.

نیروهای عملیاتی شهرستان های فوق با تجهیزات کامل آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند و همچنین در صورت اعلام نیاز این جمعیت آماده ارسال اقلام امدادی از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی است.

در همین رابطه