شناسایی 4 آشپزخانه تولید شیشه در گلستان

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان از کشف بیش از ۹ تن انواع مواد مخدر در استان خبرداد و گفت: چهار آشپزخانه شیشه درگلستان متلاشی شد.
تاریخ: 29 دی 1398
شناسه: 28756

حادثه 24 - رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان از کشف بیش از ۹ تن انواع مواد مخدر در استان خبرداد و گفت: چهار آشپزخانه شیشه درگلستان متلاشی شد.

سرهنگ مجید زائری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: محموله بیش از یک تنی مواد مخدر با کار عملیاتی یک ماهه در گرگان کشف و در این راستا چهار نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر شدند.

وی افزود: این محموله که از استان های جنوبی و در ۱۳۳ گالن جاساز شده بود و تحت عنوان یک بار تجاری به استان وارد می شد، توسط پلیس استان توقیف شد.

زائری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۳۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که ۶ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم از نوع تریاک، ۴۰۵ کیلوگرم مورفین، دو تن و ۴۰۰ کیلو حشیش و گراس و ۷۵ کیلوگرم شیشه بوده است.

وی بیان کرد: مصرف شیشه در کشور رو به افزایش است و قاچاقچیان دائماً ذائقه اعتیاد جامعه را عوض می کنند. سال گذشته در استان سه کیلو و ۸۲۴ گرم شیشه کشف شد که امسال ۷۵ کیلوگرم رسیده و این عدد رشد هزار و ۸۰۰ درصدی رشد داشته است.

زائری تصریح کرد: شیشه در افغانستان تولید و به کشور قاچاق می شود و آشپزخانه های آن در حوزه شرق کشور هم وجود دارد.

وی توضیح داد که در استان گلستان چهار آشپزخانه که آشپزهای آن افغانی بودند، متلاشی شد.

زائری بیان کرد: مصرف گل در کشور هم رو به افزایش است که از نوع مواد مخدر آزمایشگاهی و از گیاه سیاه دانه بوده و اثر توهم زایی دارد.

وی تأکید کرد: این مواد اعتیادآور بوده و روی سیستم عصبی فرد تأثیر می گذارد.

 رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ باند مواد مخدر با ۱۵۱ نفر از اعضای اصلی باند و چهار هزار و ۱۶۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

در همین رابطه