واژگونی اتوبوس در جاده سوادکوه 19 کشته و 24 مصدوم بر جا گذاشت + تصاویر

بامداد امروز بار دیگر حادثه تلخی اتفاق افتاد و در جریان واژگونی اتوبوسی در حادثه سواد کوه 19 نفر جان خود را از دست داده و 24 نفر دیگر مصدوم شدند. این حادثه چطور اتفاق افتاد؟
تاریخ: 19 دی 1398
شناسه: 28433

حادثه 24 - بامداد امروز بار دیگر حادثه تلخی اتفاق افتاد و در جریان واژگونی اتوبوسی در حادثه سواد کوه 19 نفر جان خود را از دست داده و 24 نفر دیگر مصدوم شدند. این حادثه چطور اتفاق افتاد؟

مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان : حدود ساعت 2:32 دقیقه بامداد امروز این اتوبوس که از تهران به مقصد گنبدکاووس در حرکت بوده در محدوده «خطیرکوه» محور فیروزکوه به دلیل نقص در سیستم ترمز با وجود تلاش راننده برای کنترل وسیله نقلیه به گارد ریل وسط مسیر برخرد و به سمت راست منحرف شد.

وی ادامه داد: پس از انحراف به سمت راست به حفاظ‌های حاشیه راه برخورد کرده و به دره حدود ۱۰ متری سقوط کرده و متاسفانه در مجموع ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

جانبانحتگان ۹ مرد، ۹ زن به همراه یک جنین هستند و ۲۴ نفر شامل ۱۶ مرد و ۸ زن نیز مجروح شده اند که طبق برآوردهای اولیه بیشتر آن ها از اهالی گلستان و شهروندان کلاله، مینودشت و گنبد هستند.

علت حادثه چه بود؟

در همین حال بررسی های اولیه نشان می دهد علت وقوع این حادثه نقض فنی ترمز اتوبوس و برخورد به گاردریل بود. همچنین گفته می‌شود تعطیلی واحدهای اداری اورژانس در روزهای پنجشنبه علت تاخیر در شناسایی فوت شدگان و اعلام اسامی آن ها است. هم اکنون مصدومان این حادثه در بیمارستان های ساری، قائمشهر و سوادکوه بستری هستند.

تشخیص هویت اجساد ممکن نیست

از سوی دیگر مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به فوت ۱۹ نفر در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده سوادکوه، گفت: بدلیل پرتاب شدن مدارک، در حال حاضر تشخیص هویت اجساد امکانپذیر نیست و منتظر حضور بستگان آنها برای شناسایی هستیم تا جواز دفن صادر شود.

علی عباسی افزود: ۲ تیم پزشکی قانونی مازندران برای معاینه اجساد به سردخانه بیمارستان شهدای زیراب اعزام شدند و در حال حاضر معاینه اجساد انجام شد.

وی ادامه داد : در این حادثه ۱۰ زن و ۹ مرد جان باختند که با توجه به شدت صدمات بجز ۲ الی سه مورد  چهره مابقی اجساد مناسب و قابل شناسایی هستند.

در همین رابطه