کارگر جوان در آتش سوزی کارگاه مبل زنده زنده سوخت

آتش سوزی شبانه در کارگاه مبل سازی در شهرک مرتضی گرد، مرگ کارگر جوان را رقم زد.
تاریخ: 01 دی 1398
شناسه: 27917

حادثه 24 - آتش سوزی شبانه در کارگاه مبل سازی در شهرک مرتضی گرد، مرگ کارگر جوان را رقم زد.

با تماس کارگران یک کارگاه مبل سازی و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای 129، 125 و 12 و تیم نجات 5 و تانکر آب ایستگاه 12 و 87 را به همراه خودرو حامل دستگاه های تنفسی ایستگاه 62 ساعت 03:45 دقیقه بامداد امروز راهی محل حادثه در شمال به جنوب بزرگراه آزادگان، شهرک مرتضی گرد، خیابان نرگس کرد.

داود قلیزاده معاون منطقه 4 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: بارسیدن به محل حادثه مشاهده شد که یک باب کارگاه با کاربری تولید مصنوعات چوبی و رنگ کاری مبل به مساحت 400 متر مربع، به طور کامل شعله ور شده و در حال سرایت به کارگاه های همجوار خود بود.

وی ادامه داد: با توجه به تماس های اولیه و گزارش احتمال وجود فرد یا افراد محبوس شده در داخل این کارگاه، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را آغاز کردند و به جستجوی محبوسین احتمالی در آتش سوزی پرداختند که تعداد 4 نفر از کارگران را که در دود گرفتار بودند به محیط امن انتقال دادند و در گوشه ای از کارگاه نیز با پیکر سوخته کارگری 18 ساله(تبعه افغانستان) روبرو شدند که وی را به خارج از محل آتش سوزی انتقال دادند.

وی افزود: با توجه به این که کارگاه مملو از چوب، تخته و کلاف مبلمان بود، آتش نشانان همزمان با جستجو، پس از قطع جریان برق با بکارگیری تجهیزات ویژه و لوله های آبرسانی از چندین جهت خود را به کانون آتش سوزی رساندند و مشغول مهار شعله های آتش شدند.

وی خاطر نشان کرد: آتش نشانان موفق شدند در مدت زمان کوتاهی شعله های آتش را مهار و خاموش کنند و از سرایت شعله های آتش به کارگاه های همجوار جلوگیری کردند.

قلیزاده بیان کرد:نیروهای عملیات پس از تحویل پیکر سوخته کارگر 18 ساله به تیم اورژانس و تائید مرگ وی توسط آنان به ماموریت خود پایان دادند.

گفتنی است: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

در همین رابطه