ماجرای دفن نکردن پیرزن ایلامی از سوی شهرداری

به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر دفن نکردن جسد میتی به خاطر پرداخت نشدن هزینه شهرداری، که واکنش‌هایی را در پی داشت.
تاریخ: 18 آذر 1398
شناسه: 27575

حادثه 24 - به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر دفن نکردن جسد میتی به خاطر پرداخت نشدن هزینه شهرداری، که واکنش‌هایی را در پی داشت.

به گفته مسوولان شهرداری دلیل عدم دفن این میت احراز هویت نشدن آن بوده و باید اقدامات قانونی جهت احراز هویت انجام می‌شد تا دفن میت انجام شود و اینکه عدم دفن این متوفی به دلیل پرداخت نشدن هزینه‌های شهرداری انجام شده صحت ندارد.

به گفته روابط عمومی شهرداری ایلام متوفی روز پنجشنبه فوت شده و روز یکشنبه حکم مجهول الهویه بودن این میت از سوی مراجع قضایی صادر شده سپس نامه مرجع قضایی به شهرداری ابلاغ شده که پس از طی مراحل قانونی و صورتجلسه، دفن این متوفی با حضور شهرداری و مراجع قضایی امروز انجام شده است.

مسوول روابط عمومی شهرداری ایلام گفت: این سازمان موظف است افراد مجهول الهویه و بی‌بضاعت را پس از طی مراحل قانونی به صورت رایگان دفن کند.

یکی از کارکنان خانه سالمندان نیز گفت: متوفی چندین سال است که بدون هویت در سرای سالمندان بوده و به دلیل نابینا و ناشنوا بودن هیچ اطلاعی از این متوفی در دست نبوده است و طی روز‌های اخیر فوت شده است که امور دفن به دلیل عدم احراز هویت با مشکل مواجه شد.