تپش قلب سجاد 9 ساله در سینه پسر 9 ساله ای دیگر

قلب سجاد، پسر9 ساله ای که در یزد دچار مرگ مغزی شده بود در عملیاتی ویژه به تهران منتقل و به پسر 9 ساله دیگری که از بیماری قلبی رنج می برد پیوند زده شد.
تاریخ: 19 شهریور 1398
شناسه: 15319

حادثه 24- قلب سجاد، پسر9 ساله ای که در یزد دچار مرگ مغزی شده بود در عملیاتی ویژه به تهران منتقل و به پسر 9 ساله دیگری که از بیماری قلبی رنج می برد پیوند زده شد.

چند روز پیش بود که سجاد درویش در یک حادثه رانندگی اسیب دید و راهی بیمارستان شهید رهنمون  شد. تلاش برای بازگرداندن سجاد به زندگی آغاز شد اما شدت ضربه ای که به سر پسرک ۹ ساله وارد شده بوده باعث شد او دچار مرگ مغزی شود.

با مرگ مغزی کودک تیم رضایتگیری  واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان موفق شدند رضایت خانواده سجاد برای اهدای اعضای بدن او را بگیرند.

به این ترتیب سفر قلب کوچک سجاد از یزد به تهران در روز عاشورا کلید خورد.

دکتر ساناز دهقانی مسول گروه پیوند وزارت بهداشت دراین باره گفت: در تهران کودک نه ساله ای برای ادامه زندگی به پیوند قلب نیاز داشت به همین منظور با اعلام رضایت بیمار مرگ مغزی یزدی تیمی از پزشکان صبح امروز با پرواز به یزد رفتند.

وی افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و با کمک اورژانس کشور تیم پزشکی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز و پس از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفتند تا بعد از دریافت قلب پیوندی  به تهران بازگردند.

وی در پایان افزود:در ادامه قلب سجاد جداسازی شد و در کوتاعه ترین زمان ممکن با هواپیمایی اختصاصی به فرودگاه مهرآباد و از آنجا به بیمارستان قلب شهید رجایی منتقل و به پسر 9 ساله ای که مدتها از بیماری قلبی رنج می برد پیوند زده شد. 

کلمات کلیدی :
در همین رابطه