پایان جنایات ببرهای وحشی پس از فرار به ایران/ فرار بصیر قاتل سریالی از زندان

تحقیقات در پرونده گروگانگیران افغان که با ربودن اتباع ثروتمند در ایران از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، اسرار هولناک آنها را فاش کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که این متهمان جنایتکارانی فراری از زندان افغانستان هستند که پس از ورود به ایران دست به قتل و گروگانگیری می‌زدند.
تاریخ: 30 مهر 1403
شناسه: 126156

حادثه 24 - تحقیقات در پرونده گروگانگیران افغان که با ربودن اتباع ثروتمند در ایران از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، اسرار هولناک آنها را فاش کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که این متهمان جنایتکارانی فراری از زندان افغانستان هستند که پس از ورود به ایران دست به قتل و گروگانگیری می‌زدند.

چند روز قبل، یک تاجر افغان در یکی از خیابان‌های شمال پایتخت توسط سرنشینان خودروی پژو ربوده شد. آدم‌ربایان در تماس با خانواده این مرد برای آزادی او درخواست 4هزار دلار کردند که پلیس آگاهی تهران در جریان این آدم‌ربایی قرار گرفت و طی بررسی‌های تخصصی موفق شد یکی از اعضای باند به نام سجاد را بازداشت کند. او در بازجویی‌ها اسرار باند مخوف آدم‌ربایی را فاش کرد و گفت: سردسته‌های باند 2افغان هستند که با شناسایی تاجران ثروتمند افغان در ایران، از من و بقیه اعضای باند می‌خواستند آنها را گروگان بگیریم. به‌ گفته این مرد، ‌اعضای این باند مخوف طعمه‌هایشان را به باغی در شهریار می‌بردند و به‌صورت وحشیانه شکنجه می‌کردند. مثلا قسمتی از گوش و بینی یا انگشت آنها را می‌بریدند و فیلمش را برای خانواده‌هایشان می‌فرستادند تا مجبورشان کنند که برای آزادی گروگان پول پرداخت کنند.

فرار قاتل سریالی از زندان

تحقیقات زیر نظر قاضی غلامحسین صادق‌زاده، بازپرس دادسرای جنایی ادامه داشت تا اینکه یکی از سرکرده‌های باند دستگیر شد. او مردی به نام بصیر است که طبق اطلاعات پلیس، یک جنایتکار سریالی بود و در شهر هرات افغانستان، چندین نفر را به قتل رسانده بود. او در زندان به سر می‌برد تا اینکه با روی‌ کار آمدن طالبان موفق شد از زندان فرار کند. وی به همراه همدستانش به ایران فرار و باند آدم‌ربایی راه‌اندازی کرد و حالا پلیس به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد بصیر و همدستانش علاوه بر گروگانگیری ثروتمندان افغان در تهران، 2مرد ایرانی را هم به قتل رسانده‌اند.

دو جنایت هولناک

قتل اول

نام باندی که بصیر و همدستانش راه‌اندازی کرده بودند ببرهای وحشی بود. آنها در اسفند سال گذشته، مردی 40ساله را که دلارفروش بود، با شلیک گلوله به قتل رساندند. به‌ گفته شاهدان، عاملان جنایت سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت و صورتشان را با ماسک پوشانده بودند. آنها پس از قتل این مرد، کیف وی را که ۶۲هزار دلار، ۱۴۰۰یورو و ۱۰میلیون تومان پول نقد داخل آن بود، دزدیدند. تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که مشخصات عاملان جنایت با بصیر و همدستش مطابقت دارد.

قتل دوم

ردپای باند ببرهای وحشی در جنایتی دیگر نیز به ‌دست آمده است. دومین قربانی راننده‌کامیونی بود که چند وقت قبل، جسدش در بزرگراه آزادگان پیدا شد. این مرد 60ساله ساکن یکی از شهرهای غربی کشور بود که برای خرید قطعات خودرو راهی پایتخت شده بود. وی با ضربات چاقو به قتل رسیده و کامیون وی به سرقت رفته بود. به‌ نظر می‌رسد باند ببرهای وحشی پس از سرقت کامیون، راننده را به قتل رسانده‌اند.

تحقیقات پلیس همچنین نشان می دهد که اعضای این باند دست به سرقت مسلحانه نیز می زدند و در یکی از

 سرقت‌هایشان 500میلیون تومان از قماربازها دزدیده بودند. تحقیقات از اعضای این باند مخوف ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه