انفجار پالایشگاه پارس پترو شوشتر 3 مصدوم بر جا گذاشت

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه انفجار پالایشگاه پارس پترو شوشتر توضیحاتی ارائه داد.
تاریخ: 25 مهر 1403
شناسه: 125930

حادثه 24 - سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه انفجار پالایشگاه پارس پترو شوشتر توضیحاتی ارائه داد.

عارف شرهانی اظهار کرد: ساعت ۲۲:۰۶ شب گذشته (۲۴ مهرماه) خبر انفجار و حریق در پالایشگاه پارس پترو در شهرک صنعتی شماره یک شوشتر اطلاع‌رسانی شد. علت این حادثه به گفته شاهدان برخورد تانکر به مخزن سوخت بوده است.

وی با بیان اینکه این حادثه هفت مصدوم بر جای گذاشت و کشته‌ای نداشت، افزود: سه مصدوم با ۹۰ درصد، ۸۰ درصد و ۳۰ درصد سوختگی توسط آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی اهواز به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز انتقال داده شدند. چهار مصدوم دیگر در بیمارستان شوشتر بستری هستند که حال عمومی آن‌ها خوب است.

شرهانی با بیان اینکه مصدومان این حادثه پرسنل شرکت بوده‌اند، گفت: در جریان این حادثه همچنین دو دستگاه آمبولانس از اهواز و دو آمبولانس از گتوند به شوشتر اعزام شدند. در حال حاضر عملیات امدادرسانی پایان یافته است اما اتوبوس آمبولانس اورژانس اهواز در حالت آماده‌باش در شوشتر مستقر است.

وی بیان کرد: دقیق‌ترین آمار را ما ارائه می‌دهیم و اسامی و حتی تصاویر مصدومان سوختگی را نیز در اختیار داریم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: علت دقیق حادثه پتروپالایش شوشتر در دست بررسی است اما عدم رعایت نکات ایمنی در بارگیری محموله سوخت منجر به بروز این حادثه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید از محل حادثه پتروپالایش شوشتر اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی پتروپالایش شوشتر شامگاه سه‌شنبه ساعت ۲۲ اتفاق افتاد و با حضور نیروهای امدادی ساعت ۲ و نیم بامداد شب گذشته مهار شد.

وی ادامه داد: این حادثه تاکنون هیچ گونه فوتی نداشته است و تعدادی مصدوم دارد که گفته شده حال برخی از آن‌ها رو به بهبودی است و برخی نیز سوختگی شدیدی دارند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت این حادثه عنوان کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است اما عدم رعایت نکات ایمنی در بارگیری محموله سوخت منجر به بروز این حادثه شده است.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه