گردو تکانی در همدان 160 نفر را راهی بیمارستان کرد

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از سقوط ۱۶۰ نفر از درخت گردو در این استان خبر داد.
تاریخ: 24 مهر 1403
شناسه: 125880

حادثه 24 - رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از سقوط ۱۶۰ نفر از درخت گردو در این استان خبر داد.

 محمدرضا شکوهی اظهار کرد : از  ۲۰شهریور ماه همزمان با آغاز فصل برداشت گردو از باغات استان همدان تاکنون ۱۶۰ نفر از درخت گردو سقوط و دچار مصدومیت‌ شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی مدت فوق  متاسفانه پنج نفر در سطح استان به علت سقوط از درخت گردو جان باختند، تصریح کرد: شهرستان تویسرکان قطب گردوی کشور با ۷۶ نفر مصدوم و سه نفر فوتی بیشترین تعداد مصدوم و فوتی را داشته است.

وی افزود: در این حوادث سقوط از درخت، علاوه به تویسرکان، شهرستان همدان طی این مدت دارای ۳۵ نفر مصدوم، ملایر ۲۴ نفر مصدوم، نهاوند ۱۳ نفر مصدوم و دو نفر فوتی، رزن هفت نفر مصدوم، بهار چهار نفر مصدوم و کبودراهنگ یک نفر مصدوم بوده است.

شکوهی تصریح‌ کرد: در این حوادث بیشترین نوع صدمات وارد آسیب به ستون فقرات، اندام‌های دست، پا، لگن، سر و گردن است‌.

سقوط از درخت گردو بیشترین عامل مصدومیت و مرگ باغداران با شروع فصل برداشت این محصول است در حالیکه می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این قبیل حوادث و داغدار شدن خانواده‌ها جلوگیری کرد.

 یکی از مهم ترین دلایلی که موجب وقوع اتفاقات تلخی مانند سقوط برداشت کنندگان گردو از درختان این محصول باغی می‌شود، ارتفاع بسیار بالا و عمودی درختان گردو است که فرآیند بالا رفتن از آنها، حفظ تعادل و در عین حال تکاندن گردوها را به کاری مشکل تبدیل کرده است.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه