سرمربی فرانسوی استقلال کیست و چه زمانی به آبی ها می پیوندد؟

نه ولاسکوئز اسپانیایی و نه مونتانیر فرانسوی، استقلال با یک فرانسوی ۶۰ ساله به توافق رسید؛ پل لو گن، یک مربی خانه نشین که از آخرین افتخارش ۱۶ سال می گذرد و در ۷ سال اخیر فقط دو تیم داشته و از هر ۲ هم اخراج شده است.
تاریخ: 18 مهر 1403
شناسه: 125563

 

حادثه 24 -  نه ولاسکوئز اسپانیایی و نه مونتانیر فرانسوی، استقلال با یکفرانسوی ۶۰ ساله به توافق رسید؛ پل لو گن، یک مربی خانه نشین که ازآخرین افتخارش ۱۶ سال می گذرد و در ۷ سال اخیر فقط دو تیم داشته و ازهر ۲ هم اخراج شده است.

باشگاه استقلال با یک سرمربی فرانسوی ۶۰ ساله به توافق رسیده است وانتظار می رود به زودی از او رونمایی شود.

پل لو گن، سرمربی‌ای است که استقلالی‌ها با او به توافق رسیدند و خود اونیز حاضر شده در شرایط کنونی سکان هدایت استقلال را در دست بگیرد.

پل لو گن، در سه تیم باشگاهی توپ زده، برست، نانت و پاری‌سن‌ژرمن. تمامافتخارات دوران بازیگری لو گن به زمان حضورش در پاری‌سن‌ژرمنبازمی‌گردد. آخرین افتخار دوران مربیگری پل لو گن نیز به پاری‌سن‌ژرمنبرمی‌گردد. او در فصل ۲۰۰۷/۰۸ با پاریس قهرمان جام اتحادیه فرانسه شد.

همچنین لو گن در لیون سه فصل پیاپی توانست قهرمان لیگ فرانسه شود. لیون با سرمربی گری او در فصل‌های ۲۰۰۲/۰۳، ۲۰۰۳/۰۴ و ۲۰۰۴/۰۵،قهرمان شد. در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ لیون قهرمانی سوپرجام راهم با پل لو گن تجربه کرد.

اما از آخرین افتخار پل لو گن ۱۶ سال می گذرد. این سرمربی به ترتیبهدایت تیم‌های رن فرانسه، المپیک لیون، رنجرز اسکاتلند، پاری‌سن‌ژرمن، تیمملی کامرون، تیم ملی عمان، تیم زیر ۲۳ سال عمان، بورسا سپور ترکیه و لوآور فرانسه را بر عهده داشته است.

او از جولای ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸ در بورسا سپور حضور داشت و از جولای۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۲ سرمربی لو آور فرانسه بود. پل لو گن از بورسا سپور بهدلیل کسب نتایج ضعیف و از لو آور به دلیل ناکامی در صعود به لیگ یکفرانسه اخراج شد. جالب اینکه سال بعد از اخراج این سرمربی لو آور به لیگیک فرانسه صعود کرد.

پل لو گن با ۱۶۲۲ روز حضور در تیم ملی عمان، طولانی ترین روند مربیگریخود را تجربه کرده و همچنین با میانگین ۱.۹ امتیاز از هر بازی در لیون،موفق ترین دوران خود را سپری کرده است.

یک عضو هیات مدیره استقلال در گفتگو با خبرورزشی، توافق با پل لو گنفرانسوی را تایید کرد.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید

در همین رابطه