استعفا همه اعضای فدراسیون فوتبال، ماجرا چیست ؟

پس از تنش‌ها و هرج و مرجی که در ساماندهی تماشاگران مسابقه اخیر فوتبال کویت و عراق در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2026 به میزبانی کویت روی داد، هیئت مدیره فدراسیون فوتبال این کشور به طور دسته جمعی استعفا کردند.
تاریخ: 25 شهریور 1403
شناسه: 124355

حادثه 24  پس از تنش‌ها و هرج و مرجی که در ساماندهی تماشاگران مسابقه اخیر فوتبال کویت و عراق در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2026 به میزبانی کویت روی داد، هیئت مدیره فدراسیون فوتبال این کشور به طور دسته جمعی استعفا کردند.

میدل ایست نیوز: پس از هرج و مرج و بی‌نظمی‌هایی که در ساماندهی تماشاگران مسابقه اخیر فوتبال کویت و عراق در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2026 به میزبانی کویت روی داد، هیئت مدیره فدراسیون فوتبال این کشور به طور دسته جمعی استعفا کردند.

به گزارش الجریده، شورای فدراسیون فوتبال عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به استعفای دسته جمعی هیئت مدیره این فدراسیون پس از جلسه روز گذشته در پی آشفتگی و هرج و مرج در مسابقه فوتبال تیم ملی این کشور با عراق تصریح کرد: با توجه به آنچه در بیانیه قبلی فدراسیون در خصوص اتفاقات این مسابقه آمده بود، کمیته تحقیق و تفحص برای انجام بررسی اتفاقات تشکیل شد و تحقیقات خود را در جلسه دیروز شنبه مورخ به هیأت مدیره تقدیم کرد.

بر این اساس فدراسیون فوتبال کویت با استعفای صلاح القناعی دبیر کل فدراسیون موافقت کرد و صالح ناصر المجروب را به عنوان سرپرست برای انجام وظایف و پیگیری کارها منصوب کرد.

فدراسیون فوتبال همچنین با استعفای محمد بوعباس از مدیرکل روابط عمومی و رسانه را پذیرفت و دبیر کل را به تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده برای انتخاب هیئت مدیره جدید مکلف کرد.

در این بیانیه برای موفقیت تیم ملی کویت در تمامی مجامع بین المللی و جهانی با حمایت امیر کویت آرزوی موفقیت شده است.

گفتنی است همگان امیدوار بودند میزبانی کویت از تماشاگران عراقی برای مسابقه دو تیم به کاهش تنش‌های قدیمی میان دو طرف کمک کند، اما بی‌نظمی‌ها و هرج و مرج در سکوها باعث ناراحتی تماشاگران هر دو کشور شد. این مسابقه در حالی برگزار شد که برای نخستین بار بعد از 34 سال به تماشاگران عراقی اجازه داده شد، برای تشویق تیم خود وارد کویت شوند. مسابقه رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید در حالی که تیم عراق، با احتساب وقت‌های تلف شده بازی بیش از 90 دقیقه با یک یار کمتر بازی کرد.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

در همین رابطه