بغداد مخالفان ایران را به کشور ثالث منتقل می‌کند

مشاور امنیت ملی این کشور از تلاش بغداد برای انتقال و اسکان مخالفان ایرانی مستقر در شمال عراق به یک کشور ثالث خبر داد.
تاریخ: 21 شهریور 1403
شناسه: 124157

حادثه 24 - مشاور امنیت ملی عراق از تلاش بغداد برای انتقال و اسکان مخالفان ایرانی مستقر در شمال عراق به یک کشور ثالث خبر داد.
میدل ایست نیوز خبر داد: همزمان با سفر رئیس جمهور ایران به عراق، بغداد از بستن ده‌ها مقر متعلق به احزاب کُرد مخالف ایران و قصد خود برای اسکان عناصر این گروه‌ها در یک کشور ثالث با هماهنگی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش الشرق الاوسط، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد: کشورش 77 مقر گروه‌های مخالف ایرانی را در مرزهای مشترک ایران با اقلیم کردستان عراق بسته است و در حال انجام تلاش‌هایی به منظور اسکان اعضای این گروه ها در یک کشور ثالث با هماهنگی سازمان ملل متحد است.

همچنین رسانه‌ها اعلام کردند الاعرجی از انتقال اعضای این گروه‌ها به 6 اردوگاه در شمال عراق شامل چهار اردوگاه در اربیل و دو اردوگاه در سلیمانیه خبر داده است.

الاعرجی با تاکید بر تحویل سلاح‌های سنگین متعلق به این احزاب به نیروهای پیشمرگه کُرد عراقی، از همکاری مقامات کردستان برای پایان دادن به پرونده مخالفان ایرانی که تهران آن‌ها را به اقدامات تروریستی متهم می‌کند، قدردانی کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری تسنیم گزارش داد: دولت عراق گروه‌های تروریست را مجبور به تخلیه مقرهای خود و عقب‌نشینی از مرزهای این کشور با ایران کرده و اعلام کرده است، این عملیات بخشی از اجرای توافقنامه امنیتی بین تهران و بغداد است.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

 

در همین رابطه