برای اولین سفر خارجی چه مقاصدی را انتخاب کنیم؟

اگر شما هم از علاقه‌مندان سفر، به‌خصوص سفرهای خارجی هستید و نمی‌دانید که کدام شهر و کشور را به‌عنوان اولین سفر خارجی خود انتخاب کنید، با ما در این نوشتار همراه باشید. مطمئن باشید جاهای خوبی را به شما معرفی خواهیم کرد.
تاریخ: 06 شهریور 1403
شناسه: 123432

 

حادثه 24 - سفر همیشه برای افراد موضوعی جذاب و دوست‌داشتنی است. سفر به شما امکان کشف ناشناخته‌ها و نادیده‌ها را از فرهنگ‌ها، مکان‌ها، انسان‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلف می‌دهد و آیینه تمام‌نمایی از دنیای بیرون است. هیجان لمس و احساس چیزهای جدید است که انسان را به زندگی امیدوار می‌کند. حتماً شما هم مثل ما سفر را دوست دارید و در فرصت‌های مناسب برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید. سفرهای داخلی عموماً سفرهای آسان‌تری هستند و چالش‌های سفرهای خارجی را ندارند؛ در عوض، سفرهای خارجی هیجان و لذت بیشتری دارند. اگر شما هم از علاقه‌مندان سفر، به‌خصوص سفرهای خارجی هستید و نمی‌دانید که کدام شهر و کشور را به‌عنوان اولین سفر خارجی خود انتخاب کنید، با ما در این نوشتار همراه باشید. مطمئن باشید جاهای خوبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

اولین سفر خارجی؛ کجا باید برم؟!

سفر همیشه خوب و پرهیجان است. مقصد هر جا که باشد، همواره چیزی برای کشف کردن و تازه شدن هست. حالا اگر مقصد شما کشوری خارج از وطن خودتان باشد، این هیجان و لذت چندبرابر می‌شود؛ چون شما قرار است با فرهنگ جدید از مردمی جدید آشنا شوید. اگر تابه‌حال سفر خارجی نداشتید و در مورد انتخاب مقصد سفر خود با چالش مواجه شده‌اید، در ادامه با ما باشید تا تعدادی از مقاصد مناسب را برای اولین سفر خارجی به شما معرفی کنیم. ضمناً توجه کنید که برای داشتن یک سفر خوب، لازم است از پیش مقدمات سفر را فراهم کنید. رزرو بلیط، محل اقامت و سایر موارد را حتماً از قبل در نظر بگیرید. شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما خارجی از سایت‌های معتبر، سفر خود را آسان‌تر کنید.

ترکیه؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اولین سفر

ترکیه یکی از کشورهایی است که همواره مقصد انتخابی برای بسیاری از ایرانیان به شمار می‌رفته است و اما دلیل این انتخاب این است که نخست، ما ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا نداریم و این امر سفر به این کشور را آسان می‌کند. همچنین نزدیک بودن کشور ترکیه از نظر جغرافیایی و همچنین فرهنگی، این کشور را به مقصد پرطرف‌دار برای گردشگران ایرانی تبدیل کرده است. ترکیه با قرارگیری در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی آسیا به پل بین دو قاره معروف است و با دیدنی‌های چشمگیر و اماکن تاریخی و طبیعی زیبا یکی از گزینه‌های مناسب برای سفر است.

گرجستان؛ مقصدی رنگارنگ

گرجستان یکی از کشورهای نزدیک به ایران است که به‌عنوان مقصدی مناسب برای اولین سفر خارجی می‌توان در نظر گرفت. دو شهر تفلیس و باتومی از جمله شهرهای پر گردشگر و زیبای این کشور است. وجود دیدنی‌های زیبای تاریخی، کلیساهای باشکوه، کوه‌های سرفراز و زیبا، غذاهای لذیذ و مردمی مهمان‌نواز باعث شده سالانه گردشگران بسیاری از ایران و سایر کشورها، به گرجستان سفر کنند.

دبی؛ مقصدی مدرن برای اولین سفر

کشور امارات و شهر دبی یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد سفر خارجی برای ایرانیان است. به‌عبارت‌دیگر، شهر دبی قطب گردشگری آسیا به شمار می‌رود. جاذبه‌های گردشگری فراوان مانند، مراکز خرید، برج‌ها هتل‌ها و سایر دیدنی‌ها، زیبایی‌های این شهر را چندین برابر کرده است. اخذ ویزای دبی بسیار ساده است و با گذراندن چند مرحله کوتاه طی چند روز ویزای شما آماده است. شما در دبی می‌توانید از برج خلیفه، دبی مال، پارک آبی آتلانتیس، باغ گل میراکل، مسجد جمیرا و سایر اماکن لوکس و گردشگری دیدن کنید و لحظاتی خاطره‌انگیز را کنار همراهانتان داشته باشید.

ارمنستان؛ مقصدی زیبا و ارزان

ارمنستان یکی از مقاصد زیبا و مناسب به‌عنوان اولین سفر برای ایرانیان است. دریافت ویزای کشور ارمنستان، به‌راحتی انجام می‌شود و این امر سفر را به این کشور آسان کرده است. شهر زیبای ایروان از جمله شهرهای زیبای این کشور است که دارای معماری زیبا و موزه‌های منحصربه‌فردی است. ارمنستان به کشور چهارفصل معروف است. این منطقه دارای آب‌وهوایی قاره‌ایی بوده و دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و برفی است. خانه‌موزه مارتیروس ساریان، ایروان مال، کلیسای جامع زوارتنوتس، خانه اپرای ایروان، گورستان یرابلور، باغ گیاه‌‌شناسی ایروان، مرکز تفریحی کوئست روم و سایر اماکن دیدنی در ارمنستان هستند که می‌توانید در سفر به این کشور از آن‌ها بازدید کنید.

مالزی؛ چند فرهنگ در یک کشور

مالزی کشوری زیبا و پرجاذبه در آسیاست که دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است. این کشور به‌وسیله دریای چین جنوبی به دو قسمت تقسیم شده که هر دو بخش شبیه به همدیگر هستند. شما در هر دو بخش شاهد دشت‌های ساحلی زیبا و مرتفع و کوهستان‌های جنگلی چشم‌نواز هستید. در مالزی، تنها نیمی از مردم مالزیایی هستند و بقیه جمعیت را چینی‌ها، هندی‌ها تشکیل می‌دهند و درنتیجه فرهنگ‌ها، پوشش‌ها و آداب‌ورسوم گوناگونی را در آنجا مشاهده خواهید کرد. کوالالامپور، پنانگ، لنکاوی، تایپینگ و سایر شهرهای دیدنی مالزی، هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.

باکو در آذربایجان؛ مقصدی برای سفری جذاب

جمهوری آذربایجان و پایتخت آن باکو به کشور ایران نزدیک است و بنابراین، از جمله مقاصد مناسب برای سفر اول شما به شمار می‌آید. هزینه سفر به این کشور زیاد نیست و شما می‌توانید به‌آسانی با همراهانتان به این کشور سفر کنید. جاذبه‌های گردشگری مختلف و نزدیکی فرهنگ و رسوم، باعث شده است سالانه ایرانیان زیادی به‌خصوص در ایام تعطیلات به این کشور سفر کنند.

کلام آخر

در این نوشتار از سفرمارکت، برایتان از اولین سفر خارجی گفتیم و مقصدهایی که می‌توانید انتخاب کنید. سفر مقوله‌ای همیشه جذاب است. سفرهای داخلی شما را با فرهنگ و زیبایی‌های ایران آشنا می‌کند و در سفرهای خارجی شما می‌توانید فراتر از مرزها، تجربه آشنایی با فرهنگ، آداب‌ورسوم، غذاها و پوشش‌های سایر ملل را داشته باشید و قطعاً این تجربه برای شما بسیار متفاوت و خاص خواهد بود. اگر شما هم می‌خواهید برای اولین‌بار به سفر خارجی بروید، کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان، مالزی و غیره می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای شما و همراهانتان باشند. پس بار سفر را ببندید و برای اولین سفر خارجی خود آماده شوید. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

در همین رابطه