بوی وحشتناک تعفن جنایتی در قلعه‌حسن‌خان را لوداد

۱۶ مرداد ماه جاری جلسه دادگاه متهم به قتل زنی ۴۰ ساله برگزار شد که در ابتدای جلسه اولیای دم از جمله پدر، مادر و پسر مقتول برای متهم تقاضای قصاص کردند.
تاریخ: 23 مرداد 1403
شناسه: 122705

حادثه 24 -  ۱۶ مرداد ماه جاری جلسه دادگاه متهم به قتل زنی ۴۰ ساله برگزار شد که در ابتدای جلسه اولیای دم از جمله پدر، مادر و پسر مقتول برای متهم تقاضای قصاص کردند.

چند روزی می‌شد که از جنایت گذشته بود. بوی تعفن عجیبی که از خانه مقتول در محله قلعه حسن خان شهر قدس احساس می‌شد همسایه‌ها را اذیت می‌کرد. به‌طوری که یکی از آنها با پلیس تماس گرفت و موضوع را گزارش داد. با این تماس راز یک فقره قتل برملا شد.

«پیام ذبیحی»، وکیل اولیای دم درباره روز حادثه و جزییات این پرونده به سوالات پاسخ می‌دهد.

راز این جنایت چگونه فاش شد؟ از جزییات پرونده می‌گویید؟

سه، چهار روز بعد از قتل، همسایه‌ها بوی عجیبی از خانه مقتول احساس می‌کنند و موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهند. پلیس وقتی وارد خانه می‌شود جسد یک زن را که زیر تختخواب قرار گرفته بود، کشف می‌کند. جسد به پزشکی قانونی منتقل می‌شود؛ در کالبدشکافی هیچ‌گونه اثری از مصرف سم یا قرص در بدن مقتول مشاهده نمی‌شود و علت مرگ از سوی پزشکی قانونی، خفگی ناشی از فشردن گلو عنوان می‌شود. ماموران طبق یکسری مدارک به همسر مقتول مظنون می‌شوند. او به یکی از شهرهای شمالی کشور فرار کرده بود. پلیس، همسر مقتول را بازداشت می‌کند و او چه در اداره آگاهی و چه در جلسه بازپرسی صراحتا به قتل همسر دوم خود اعتراف می‌کند و می‌گوید روز حادثه با همسرش درگیر شده و او را خفه کرده است.

خانواده مقتول در این مدت پیگیر نشده یا به خانه آنها مراجعه نکرده بودند؟

چند بار خواهر مقتول با همسر او تماس گرفته بود، اما متهم هر بار می‌گفت بحث‌شان شده و مقتول خانه را ترک کرده است، اما خواهر مقتول به خاطر یکسری مدارک به شوهر خواهرش شک می‌کند و موضوع را به ماموران اطلاع می‌دهد.

چه مدارکی وجود داشته که شک خواهر مقتول را برانگیخته است؟

مقتول چند وقت قبل از وقوع حادثه متوجه می‌شود که متهم با نفر سومی هم در ارتباط است. به همین خاطر سعی می‌کند از متهم یکسری شواهد و مدارک به دست بیاورد. وقتی مدارکی علیه متهم مبنی بر خیانت او به دست می‌آورد ماجرا را به او می‌گوید، اما متهم، مقتول را تهدید می‌کند. مقتول موضوع تهدید را روی کاغذ می‌نویسد و اثر انگشت خود را پایین آن ثبت می‌کند. بعد هم موضوع را به خواهرش اطلاع می‌دهد.

محتوای این دست نوشته چه بوده است؟

مقتول در آن دست نوشته قید کرده بود که هر بلایی بر سرش بیاید مقصرش شوهرش است. در ادامه هم به ماجرای تهدید از سوی همسرش اشاره کرده است.

در واقع علت قتل، خیانت از سوی متهم بوده. درست است؟

بله، دقیقا. همین موضوع باعث اختلاف میان آنها می‌شود و متهم نیز روز حادثه به این دلیل مرتکب جنایت شده است.

برخی رسانه‌ها در مورد حادثه نوشتند که جسد مقتول داخل یک تابوت کشف شده. همچنین در ادامه به این موضوع اشاره کردند که تابوت را خود متهم با کابینت‌های آشپزخانه ساخته است. این موضوع چقدر صحت دارد؟

طبق اقاریری که متهم در اداره آگاهی انجام داده؛ او بعد از ارتکاب جنایت جسد را با نایلون و طناب بسته‌بندی کرده و زیر تختخواب پنهان می‌کند. اینکه متهم با در کابینت آشپزخانه تابوت ساخته باشد، امکان‌پذیر نیست، چراکه هیچ‌گونه تغییری در کابینت‌های آشپزخانه وجود نداشته است.

متهم در اظهارات خود مدعی شده که روز حادثه مقتول قرص مصرف کرده و فوت او نیز به همین خاطر بوده است. به عنوان وکیل اولیای دم، اظهارات متهم چقدر صحت دارد؟

نتیجه پزشکی قانونی حاکی از آن است که هیچ‌گونه اثری از مصرف قرص در بدن مقتول وجود نداشته و مقتول بر اثر فشردن گلو و خفگی به قتل رسیده است.

در مورد جلسه دادگاه توضیح می‌دهید.

پدر، مادر و پسر جوان مقتول در جلسه دادگاه حضور داشتند. آنها برای متهم تقاضای قصاص کردند، اما متهم به نوعی در جلسه منکر قتل شده است. برخی متهمان وقتی به زندان می‌روند بعد از مدتی از اطرافیان خود می‌آموزند که در جلسات دادگاه چگونه خود را تبرئه کنند. به هر حال پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی عنوان کرده و متهم در اداره آگاهی به همین موضوع اشاره کرده است.

اظهارات متهم در دادگاه

متهم که حدودا ۴۵ سال دارد به اتهام قتل همسر دوم خود محاکمه شده است. او در دادگاه در مورد روز حادثه مدعی شده مرتکب جنایت نشده و همسر دوم او به دلیل مصرف زیاد قرص فوت کرده است. متهم ادعا کرده: «روز حادثه وقتی وارد خانه‌ همسرم شدم، مست بودم و او هم قرص مصرف کرده بود. من قبول دارم که هلش دادم، اما مصرف بی‌رویه قرص‌ها باعث مرگش شده است. به همین خاطر من اتهامم را قبول ندارم و بی‌گناه متهم به قتل شدم.»

متهم همچنین پس از دستگیری طبق نوشته برخی رسانه‌ها به ماموران اظهار کرده: «۲۰ سال قبل ازدواج کردم و از همسرم فرزند دارم، اما چند سال بعد از ازدواجم با مقتول آشنا شدم که او هم یک پسر از همسر سابقش داشت. بعد از مدتی به خاطر علاقه‌ای که بین ما ایجاد شد با او ازدواج کردم و چند روز در هفته به خانه‌اش می‌رفتم، اما مقتول زن بداخلاقی بود و سر هر موضوعی فحاشی می‌کرد. روز حادثه وقتی به خانه مقتول رفتم مشروب خورده بودم و حالت طبیعی نداشتم. نمی‌دانم چرا عصبانی شد و شروع به فحاشی کرد و به زن و بچه‌هایم ناسزا گفت. اول سعی کردم او را آرام کنم، اما او دست بردار نبود. آنها را نفرین کرد که عصبانی شدم و هلش دادم و به دیوار خورد. بعد عصبانی‌تر شد و به فحاشی‌هایش ادامه داد و با فریاد تهدیدم کرد که عکس‌های دو نفره‌مان را برای همسرم می‌فرستد و من هم برای اینکه ساکتش کنم گلویش را فشار دادم و او را روی تخت انداختم و از خانه‌اش بیرون رفتم. یک ساعت بعد به آنجا برگشتم و دیدم فوت کرده و دیگر کاری از دستم برنمی‌آمد. دو روزی جسد روی دستم مانده بود که رفتم تابوت خریدم و جسد را با نایلون بسته‌بندی کردم و داخل تابوت گذاشتم و آن را زیر تختخواب جاسازی کردم. خواهرش هم چند باری با من تماس گرفت و پیگیر او بود و من هر بار او را دست به سر می‌کردم. تا اینکه برادرش تماس گرفت او هم دنبال خواهرش می‌گشت. می‌خواستم ماجرا را برایش بگویم، اما نتوانستم و بوی جسد آنقدر زیاد شده بود که مطمئن شدم به زودی همه ماجرا را می‌فهمند به همین خاطر خودم با پلیس تماس گرفتم و موضوع قتل را گفتم.»

این در حالی است که وکیل اولیای دم بر اساس مدارک و شواهد پرونده اظهارات متهم را رد می‌کند؛ چراکه طبق نتیجه پزشکی قانونی، در کالبدگشایی از مقتول هیچ‌گونه اثری از مصرف قرص مشاهده نمی‌شود. همچنین متهم پس از ارتکاب جنایت به یکی از شهرهای شمالی کشور فرار کرده است...

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

 

در همین رابطه