محاکمه قاتل مستی که عروسی را عزا کرد

مرد جوان که متهم است در مراسم عروسی در یکی از روستاهای بخش نیمبلوک شهرستان قائنات خراسان‌جنوبی مرتکب قتل شده است در شعبه اول دادگاه کیفری محاکمه شد.
تاریخ: 15 مرداد 1403
شناسه: 122246

حادثه 24 - مرد جوان که متهم است در مراسم عروسی در یکی از روستاهای بخش نیمبلوک شهرستان قائنات خراسان‌جنوبی مرتکب قتل شده است در شعبه اول دادگاه کیفری محاکمه شد.

در ابتدای جلسه، قاضی از همسر مقتول خواست شکایت خود را مطرح کند که او عنوان کرد: شوهرم بی‌گناه و بی‌تقصیر به قتل رسید. از متهم به قتل شکایت و تقاضای رسیدگی دارم.

قاضی: متهم به قتل با همسر شما خصومت داشت؟

همسر مقتول: خیر، سابقه خصومت بین همسرم و قاتل یا سایر اعضای خانواده وجود نداشت و ‌جز این پرونده، پرونده قضایی نداریم.

قاضی: انگیزه متهم چه بود؟

همسر مقتول: من فیلم مراسم عروسی را که دیدم قاتل عمدی به شوهرم چاقو زده است. او می‌خواست از بچه‌های روستایش حمایت و پشتیبانی کند.

قاضی سپس با تفهیم سه اتهام قتل عمدی، مشارکت در نزاع‌ جمعی و استعمال مشروبات‌الکلی، از متهم ۲۴ساله خواست تا ماجرا را شرح دهد.متهم به قتل هم بعد از قرارگرفتن درجایگاه گفت:عموهای زنم بعد از شام عروسی گفتند برویم خارج از روستا نوشیدنی بخوریم. ۲۰دقیقه‌ای پیاده رفتیم و شیشه سبزرنگی از داخل خودرو آوردند و گفتند این نوشابه انرژی‌زاست بخوریم، ولی بعد فهمیدم مشروب بود. از آنجا که برگشتیم در جلسه عروسی دعوا شده بود. دیدم پسرعموی زنم را افراد زیادی می‌زدند و یک نفر با لگد به سرش می‌کوبید. آن موقع در حالت طبیعی نبودم. می‌خواستم گوشی را از جیبم درآورم و به زنم زنگ بزنم که عروسی را ترک کنیم که دیدم در جیبم یک چاقوست. چند روز قبل از مجلس به پنجشنبه‌بازار قائن رفته بودم. جلوی میوه‌فروشی این چاقو را که روی زمین افتاده بود برداشتم و با آن به مقتول ضربه زدم. دیگر متهمان این پرونده هم به‌ترتیب فراخوانده شدند و اتهام آنها برای مشارکت در نزاع جمعی تفهیم شد و همگی خواستار عفو و بخشش بودند.

 آخرین اخبار «حوادث خراسان جنوبی» را در صفحه حوادث خراسان جنوبی و حوادث بیرجند حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه