تصاویر و جزئیات کامل مراسم تنفیذ پزشکیان

مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی(ره) آغاز شد.
تاریخ: 07 مرداد 1403
شناسه: 121776

 حادثه 24- مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی(ره) آغاز شد.

رهبر انقلاب: به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم
رهبر انقلاب در حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان آورده اند: اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.


رهبر انقلاب حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را به او اعطا کردند.

 متن این حکم بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.
والسلام علی عبادالله الصالحین

سید علی خامنه‌ای
۷/مرداد/۱۴۰۳

 

متن سخنرانی مهم پزشکیان در مراسم تنفیذ

ملت ایران با حضور پای صندوق‌های رأی تغییر را رقم زدند
پزشکیان بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری‌اش گفت: پاسخگوی همه افرادی که به من یا رقبا رأی دادند و کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، هستم
رییس جمهور گفت: ملت ایران با حضور پای صندوق‌های رأی تغییر را رقم زدند. آنها که به من و یا نامزدها رقیب رای دادند و یا وارد نشدند ریاست جمهوری را بر عهده بنده نهادند و انتظار است که پاسخگوی همگی باشم.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری دولت چهاردهم، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود گفت: به همه خدمت‌گزاران کشور و به خصوص شهید رئیسی درود می‌فرستم. سپاسگزار رهبر معظم انقلاب هستم و همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پانهادند و با رأی خود به تغییر بار سنگینی را به دوش این حقیر گذاشتند.

وی افزود: اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ حکم بنده و بنا بر رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسما به مسئولیتی بزرگ در قبال ملت ایران منصوب فرمودند. ملت ایران با حضور پای صندوق‌های رأی تغییر را رقم زدند. آنها که به من و یا نامزدها رقیب رای دادند و یا وارد نشدند ریاست جمهوری را بر عهده بنده نهادند و انتظار است که پاسخگوی همگی باشم.

پزشکیان در ادامه تصریح کرد: منتخب ملت به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رییس جمهور می‌شود و مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد. آنچه که مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در مسیر روشنی که مقام معظم رهبری فرموند چشم انداز جمهوری اسلامی و قانون برنامه است که ما به طرف آن حرکت کنیم. طبق چشم‌انداز ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول علمی در منطقه و دارای روابط با کشورهای جهان است. همچنین چشم‌انداز ما کشور پیشرفته همراه با عدالت اجتماعی، حفظ کرامت انسان‌ها، متکی بر سرمایه اجتماعی امن با سامانه دفاعی بازدارندگی، برخوردار از سلامت، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، فعال، مسئولیت‌پذیر، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و مفتخر به ایرانی بودن، الهام بخش، فعال و موثر در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: دولت باید حکومتی قدرتمند را تسهیل کند و ما مسئولیم که به این طرف حرکت کنیم. اصول اول و سوم قانون اساسی بر اساس چهارچوبی است که رهبری بیان کردند.. ما می توانیم از بحران ها و تگناهی کشور عبور کنیم. یک جامعه که همگرا و قانون مدار است می تواند قدرت یابی جامعه را فراهم کند.

پزشکیان همچنین اظهار کرد: من و دولت آینده رسالت و مسئولیتمان برای رسیدن به چشم انداز تعهد به چشم اندازی است که رهبری فرمودند؛ سیاست های کلی نظام که ابلاغ کردند و قانون برنامه هفتم است. این جز با همگرایی و وحدت و انسجام ملی امکان پذیر نیست. این وحدت، اسنجام ملی و چنگ زدن به ریسمان خداست که می تواند ما را به جایگاهی شایسته آن هستیم برساند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر ما همه با همه اختلافاتی که داریم و مشخص است، در چارچوب سیاست حرکت می کردیم، باید به چارچوبی که شایسته آن بودیم، می رسیدیم.

نباید مقابل مردم بایستیم 
نهمین رئیس جمهور ایران گفت: ایران کشوری دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت حکمت و مصلحت باشد و یک دولت و حکومتی قدرتمند را که بار سنگین را بر اساس قانون و چارچوب‌های قانونی می‌نهد و ما مسئول هستیم به این طرف حرکت کنیم.

مهمترین اظهارات پزشکیان به شرح زیر است:

سپاسگزار رهبر انقلاب و خاک پای ملت شریف ایران هستم

یاد شهید قاسم سلیمانی، رجایی، باهنر و شهید خدمت را گرامی می‌داریم

مردم آگاهانه رای دادند و بار سنگینی را به دوش بنده گذاشتند

با تمام وجود باید به مردم محبت بورزیم

امام علی می‌فرمایند نباید مقابل مردم بایستیم

طبق سند چشم انداز باید کشورمان توانا در تولید علم و فناوری متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد.

ایران کشوری امن مستقر و مقتدر و با سامانه دفاعی مبتنی بر بازداندگی همه جانبه و برخوردار از سلامت باشد.

فرصت‌های برابر و توزیع مناسب درآمد و بدور از فقر و تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب و برخوردار از وجدان کاری و با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و رسیدن به اشتغال کامل باشد.

ایران کشوری دارای تعامل سازنده با جهان باشد

ایران کشوری دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت حکمت و مصلحت باشد و یک دولت و حکومتی قدرتمند را که بار سنگین را بر اساس قانون و چارچوب‌های قانونی می‌نهد و ما مسئول هستیم به این طرف حرکت کنیم.

 

اولین تصویر از حکم تنفیذ مسعود پزشکیان


photo_2024-07-28_10-28-22

حضور دختران سردار سلیمانی در مراسم تنفیذ پزشکیان+ عکس

عکسی از دختر مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری پدرش
تصویری از دختران سردار سلیمانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را مشاهده می کنید.عکسی از دختر مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری پدرشعکسی از دختر مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری پدرش

عکس زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور در مراسم تنفیذ

تصاویری از مهمانان حاضر در مراسم تنفیذ از سید حسن خمینی تا زاکانی

زاکانی 2

زاکانی

 

 

روحانی، لاریجانی و جلیلی در کنار یکدیگر در مراسم تنفیذ پزشکیان
حسن روحانی، علی لاریجانی و سعید جلیلی در کنار یکدیگر در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان را ببینید.

جزئیات مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان 
در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه کرد و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط مسعود پزشکیان، رهبر انقلاب سخنرانی کردند.

بیش از ۲۵۰۰ نفر از مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران در این مراسم حضور داشتند.

 

عکسی از لحظه اعطای حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان از سوی رهبر انقلاب

 

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

در همین رابطه