پیشگویی عجیب سیمپسون ها از رئیس جمهوری پزشکیان

بخشی از کارتون سیمپسون ها روی شبکه های اجتماعی پربازدید شده است که ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را پیش‌بینی کرده است. اما این پیشگویی چقدر به واقعیت می پیوندد؟
تاریخ: 05 تیر 1403
شناسه: 120062

حادثه 24 - بخشی از کارتون سیمپسون ها روی شبکه های اجتماعی پربازدید شده است که ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را پیش‌بینی کرده است.

اما این پیشگویی چقدر به واقعیت می پیوندد؟

حقیقت این است که یک صفحه طنز ایرانی بخشی از کارتون سیمپسون‌ها را دستکاری کرده و نام پزشکیان را در آن آورده است.

دکتر پزشکیان رئیس جمهور می شود!
یک حساب طنز در اینستاگرام، ویدیویی ساخته که وانمود می‌کند سریال سیمپسون‌ها ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را پیشگویی کرده‌ است. این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی مختلف دست به دست شده و ده‌ها هزار لایک جمع کرده است.

پزشکیان در کارتون  سیمپسون ها

یکی از پرتکرارترین‌ها در خبرهای ساختگی، ویدیوهایی از سریال انیمیشن سیمپسون‌هاست، با این ادعا که رویداد‌های مهم را از سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده‌اند. بسیاری از این‌ها از سوی طرفداران تئوری توطئه به عنوان سندی دیده می‌شود که نشان می‌دهد رویدادهای مهم جهان تصادفی نیستند و از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند و سرنخ‌هایی از آن‌ها در گوشه و کنار محصولات فرهنگی و هنری گذاشته شده است.

این حساب طنز ایرانی هم، بخشی از فصل ۹ این سریال را که در سال ۱۹۹۷ پخش شده دستکاری کرده‌ تا اینطور به نظر برسد که سیمپسون‌ها ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را پیش‌بینی کرده است.

هرچند از ابتدا کاملا مشخص بوده که این ویدیو جنبه طنز و ساختگی دارد اما نگاهی به شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گویا برخی این ویدیو را جدی گرفته‌اند و به همین دلیل هم ما آن را درستی‌سنجی کردیم.

پیش از این هم با انجام دستکاری هایی در این کارتون سعی شده بود که سرنوشت انتخابات کشور را به دیگر کاندیداها پیوند بزنند که آنها هم همگی ساختگی بود و هیچ گونه پیش بینی در این کارتون در خصوص سرنوشت انتخاب چهاردهمین رئیس دولت ایران صورت نگرفته است.

 

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

آخرین اخبار چهره ها و افراد مشهور را در صفحه چهره ها حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه