گل تاریخی بازیکن سابق استقلال برای ایران

دقیقا ۴۶ سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف گل تاریخی بازیکن سابق استقلال نتیجه‌ای تاریخی کسب کرد.
تاریخ: 17 خرداد 1403
شناسه: 119029

حادثه 24 -دقیقا ۴۶ سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف گل تاریخی بازیکن سابق استقلال نتیجه‌ای تاریخی کسب کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که بازی اول خود در ادوار رقابت‌های جام جهانی را با سه گل مقابل هلند واگذار کرده بود، در دومین جدال مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین به مصاف اسکاتلند رفت. تیمی که در آن تورنمنت به واسطه عدم صعود انگلیس خود را امید اول منطقه بریتانیا می‌دانست و با ادعای فراوانی پا به عرصه مسابقه گذاشته بود.

اسکاتلندی‌ها آن‌قدر به خود اطمینان داشته و ایران را دست‌کم گرفته بودند که شب قبل از بازی مشغول خوش‌گذرانی شدند اما در میدان مسابقه اتفاقات دیگری رقم خورد.

اگرچه آندرانیک اسکندریان مدافع آن زمان تاج (استقلال) به اشتباه دروازه خودمان را باز کرد اما ایرج دانایی‌فرد دیگر آبی‌پوش آن زمان تیم ملی در نیمه دوم گلی تاریخی وارد دروازه اسکاتلند کرد تا نه‌تنها اولین گل ایران در تاریخ رقابت‌های جام جهانی را به نام خود ثبت کند بلکه زمینه برای گرفتن نخستین امتیاز ما در این مسابقات را هم فراهم کند. مسابقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و رسانه‌های جهان به تمجید از تیم ملی ایران پرداختند. در واقع ما در آن بازی هر دو گل را خودمان زدیم و اسکاتلندی‌ها در این عرصه کاری نکردند.

حالا ۴۶ سال از آن بازی فراموش‌نشدنی می‌گذرد اما حیف که خود ایرج دانایی‌فرد زنده نیست تا در مورد گل تاریخی که به ثمر رساند، توضیح بدهد. روحش شاد و یادش گرامی.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه