واکنش دولت به نوسان قیمت گوشت / علت اصلی افزایش قیمت ها

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تامین نهاده‌های مورد نظر تولیدکنندگان گوشت و مرغ، با توجه به شرایط جهانی، درباره قیمت گوشت در بازار گفت که در سطح خرده فروشی نباید افزایش قیمت صورت گیرد، در حال حاضر تمرکزمان رونق و جهش تولید است.
تاریخ: 25 فروردین 1403
شناسه: 116221

حادثه 24 - قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تامیننهاده‌های مورد نظر تولیدکنندگان گوشت و مرغ، با توجه به شرایط جهانی،درباره قیمت گوشت در بازار گفت که در سطح خرده فروشی نباید افزایشقیمت صورت گیرد، در حال حاضر تمرکزمان رونق و جهش تولید است.

علیرضا پیمان‌پاک با بیان اینکه ۱۵ درصد نیاز کشور به صورت واردات تامینمی‌شود، گفت: این میزان گوشت در یک سال گذشته وارد شد و در دسترسبود که بخش عمده آن گوشت منجمد است و از یک ماه و نیم پیش نیز با قیمت۳۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی به افزایش عرضه در نوروز اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد نیازکشور از گوشت تولید داخل تامین می‌شود. همچنین در بخش دام سنگین باتولیدات صنعتی رو به رو هستیم و واردات گوشت منجمد و دام هم ازپاکستان و برزیل صورت می‌گیرد و رنج قیمتی آن مصوب است.

پیمان پاک علت افزایش قیمت گوشت را خشکسالی، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانیو افزایش قیمت نهاده‌ها عنوان کرد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با اشاره به مشکل تولید کننده‌های خرد درتامین نقدینگی گفت: وزارت جهاد در قالب طرح‌های عشایری و تولید قراردادیتلاش کرد این مسئله ترمیم شود.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: آن چه بر عهده بخشبازرگانی است، تامین گسترده نهاده‌ها است که بخش قابل توجهی از آنتامین شده و امسال هم در زمینه مرغ و گوشت این نهاده‌ها تا اردیبهشتتامین است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که امسال با بحرانی درزمینه تامین نهاده روبرو نباشیم و اگر مسئله جهانی به وقوع نپیوندد، نهاده‌هابه موقع تامین خواهد شد که در این صورت تولید کننده هم اطمینان خاطرخواهد داشت.

پیمان پاک از تنظیم بودن بازار خبر داد و گفت: در میدان بهمن و سایرمیادین شاهد تغییر قیمت نبودیم و سازمان حمایت نیز باید بر خرده‌فروشی‌هانظارت کند. زیرا در سطح خرده فروشی نباید افزایش قیمت صورت گیرد. البتهدر فضای مجازی جنجال‌هایی صورت می‌گیرد، اما تمرکز ما در زمینه گوشتقرمز، رونق و جهش تولید است.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی درباره تخصیص ارز حمایتی نیز گفت: تمامنهاده حوزه پروتئین  ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و ما به جزعرصه جهانی شاهد تغییری نیستیم.

پیمان پاک افزود: اتحادیه‌ها از نحوه تامین نهاده اظهار رضایت کردند وامیدواریم کسانی که وظیفه هم افزایی دارند، با ایجاد جهش در تولید به ثباتقیمتی کمک کنند.

آخرین اخبار اقتصادی را در صفحه اخبار اقتصادی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه