جانباختن ۴ کوهنورد در کوهستان‌های تهران در دی‌ماه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت که در دی ماه امسال چهار کوهنورد در کوه‌های تهران جان خود را از دست داده‌اند.
تاریخ: 30 دی 1402
شناسه: 102838

حادثه 24 - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت که در دی ماه امسال چهار کوهنورد در کوه‌های تهران جان خود را از دست داده‌اند.

شاهین فتحی در تشریح حوادث رخ داده و مرتبط با کوهستان در استان تهران گفت: در دی ماه امسال، ۱۰ مورد حادثه در ارتفاعات تهران به پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در کوهستان گزارش شد که در جریان آن به ۱۴ حادثه دیده و ۱۰ مصدوم امدادرسانی شد. شش مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده و چهار نفر به صورت سرپایی درمان شدند. متاسفانه چهار تن نیز در ارتفاعات جان خود را از دست دادند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: همچنین روز سه شنبه ۲۶ دی ماه، یک کوهنورد جوان ۱۹ ساله در ارتفاعات توچال مفقود شد که جستجوی امدادگران و نجاتگران برای یافتن وی ادامه دارد.

فتحی با بیان اینکه تیم‌های امداد و نجات در کوهستان با توجه به هشدارهای هواشناسی، ۲۴ ساعت در حالت آماده باش هستند، گفت: هلال احمر در ارتفاعات استان تهران علاوه بر سه پایگاه امداد و نجات کوهستان در شیرپلا، دربند و کلکچال، یک پایگاه پشتیبان قوچک هم دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: کوهنوردان ضروری است برای پیشگیری از وقوع حوادث، قبل از عزیمت به مناطق کوهستانی، ضمن کسب اطلاعات از شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر، از تجهیزات مناسب استفاده کرده و به صورت تیمی صعود کنند. همچنین شماره ۱۱۲ به عنوان ندای امداد و نجات هلال احمر به طور شبانه روزی آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه دیده در جاده‌ها و کوهستان‌ها است.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

در همین رابطه