شهادت آتش‌نشان وظیفه‌شناس در عملیات نجات

آتش نشان وظیفه شناس در جریان واژگونی یک اتوبوس برای ایمن‌سازی و امداد و نجات راهی محل حادثه شده بود اما هنگام انجام عملیات کامیونی با اتوبوس برخورد کرد و جان او را گرفت.
تاریخ: 26 شهریور 1397
شناسه: 1027

ساعت 4 بامداد دیروز (یکشنبه) به ایستگاه 9 آتش نشانی مشهد که به ایستگاه شهدا معروف است خبر رسید یک دستگاه اتوبوس در بزرگراه شهید کلانتری حدفاصل پلیس راه و میدان غدیر واژگون شده است. چند دقیقه از این خبر می گذشت که اولین گروه از آتش نشانان راهی محل حادثه شدند. اتوبوس که بجز راننده سرنشین دیگری نداشت به دلایل نامعلومی به گاردریل وسط بزرگراه برخورد کرده و واژگون شده بود و به همین دلیل ایمن سازی محل حادثه در دستور کار آتش نشانان قرار گرفت. همزمان گروهی از واحد خدمات شهری شهرداری مشهد نیز برای بازسازی گاردریل های آسیب دیده در محل حاضر شدند.

این عملیات تا حدود ساعت 6 صبح در جریان بود. کامیون ایسوز خدمات شهری پشت اتوبوس قرار داشت و قبل از آن خودروی آتش نشانی بود و برای پیشگیری از هر حادثه دیگری علائم هشداردهنده نیز در بزرگراه نصب شده بود اما درست زمانی که آتش نشانان و نیروهای خدماتی مشغول رهاسازی اتوبوس و بازسازی گاردریل ها بودند کامیونی با سرعتی سرسام آور از راه رسید. این کامیون پس از برخورد با علائم هشداردهنده با شدت به کامیون ایسوز خدمات شهری برخورد کرد و آن را به اتوبوس واژگون شده کوبید. این برخورد درست زمانی اتفاق افتاد که یکی از آتش نشانان، 4 نفر از نیروهای خدمات شهری و راننده اتوبوس در انجا حضور داشتند و آنها بین کامیون ایسوز و اتوبوس گرفتار شدند.

به دنبال این حادثه گروههای امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. شدت تصادف به حدی بود که آتش نشان جوان به نام ید نوروزی ابدال آبادی به شدت مصدوم شده بود. 5 نفر دیگر نیز وضعیت خوبی نداشتند. به این ترتیب امدادگران اورژانس تلاش کردند 6 مصدوم را به بیمارستان انتقال دهند اما آتش نشان جوان پیش از رسیدن به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

آتشپاد حسن جعفری، مدیر عامل آتش نشانی مشهد در این باره گفت:« شهید نوروزی 31سال داشت و از مهرماه سال 95 در آتش نشانی مشهد مشغول به کار شده بود. او پدر پسری 4 ماهه به نام امیرمحمد بود و علاقه زیادی به شغلش داشت اما متاسفانه این حادثه او را از ما و خانواده اش گرفت.» وی ادامه داد: «ایستگاهی که شهید نوروزی در آنجا مشغول به کار بود به ایستگاه شهدا معروف بود. چرا که در حادثه مرگباری که سالها قبل در قطار نیشابور اتفاق افتاد 4 نفر از آتش نشانان این ایستگاه حضور داشتند و شهید شدند. حالا با شهادت این آتش نشان وظیفه شناس تعداد شهدای این ایستگاه به 5 نفر افزایش پیدا کرد.»

 

در همین رابطه