زمان مطالعه: 1 دقیقه

رمالی و فالگیری در روبیکا و واتساپ/ 2 زن و یک مرد با وعده های پوچ 30 میلیارد به جیب زدند

فرمانده انتظامی لرستان گفت: باند کلاهبرداری در روبیکا و واتساپ که اقدام به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی از طریق رمالی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
24 مهر 1402
شناسه : 99796
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99796
184+
بالا
فرمانده انتظامی لرستان گفت: باند کلاهبرداری در روبیکا و واتساپ که اقدام به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی از طریق رمالی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

حادثه 24 - فرمانده انتظامی لرستان گفت: باند کلاهبرداری در روبیکا و واتساپ که اقدام به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی از طریق رمالی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار یحیی الهی ۲۳ مهرماه در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت فردی از یکی از استان‌های شمالی کشور مبنی بر کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در بستر فضای مجازی بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کوهدشت قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی معلوم شد مدتی پیش با یک صفحه در بستر فضای مجازی آشنا می‌شود که اعضای آن خود را فالگیر و رمال معرفی می‌کنند و با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطر ‌نشان کرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند ۳ کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی قضائی آنان را طی عملیاتی ضربتی در کوهدشت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه باند مذکور متشکل از یک مرد و ۲ زن جوان بودند پس از مواجه با دلایل و مستندات جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار الهی در پایان خاطر نشان کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زود باوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

آخرین اخبار «حوادث لرستان» را در صفحه حوادث لرستان و حوادث خرم آباد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر