زمان مطالعه: 4 دقیقه

نجات ۶ایرانی از مخفیگاه مخوف قاچاقچیان انسان در ترکیه+ جزئیات

مردجوان که بعد از یک ماه از شکنجه‌گاه قاچاقچیان انسان در ترکیه نجات یافته بود، جزئیات ۳۰روز زندانی بودن در اسارتگاه مخوف قاچاقچیان را فاش کرد.
19 مهر 1402
شناسه : 99711
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99711
185+
بالا
مردجوان که بعد از یک ماه از شکنجه‌گاه قاچاقچیان انسان در ترکیه نجات یافته بود، جزئیات ۳۰روز زندانی بودن در اسارتگاه مخوف قاچاقچیان را فاش کرد.

حادثه 24 - مردجوان که بعد از یک ماه از شکنجه‌گاه قاچاقچیان انسان در ترکیه نجات یافته بود، جزئیات ۳۰روز زندانی بودن در اسارتگاه مخوف قاچاقچیان را فاش کرد.

روزهای پایانی مرداد امسال مردی ۴۰ساله با حضور در شعبه اول دادیاری دادسرای جنایی تهران از اعضای یک باند قاچاق انسان به اتهام اخاذی و گروگانگیری شکایت کرد. با دستور قضایی پرونده به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و شاکی در تحقیقات گفت‌: چندی قبل تصمیم گرفتم برای کار به استانبول ترکیه بروم. ۲۰۰میلیون تومان پول همراهم بردم. بعد از چند هفته در آنجا با مرد ی ترکیه‌ای آشنا شدم که قاچاقچی انسان بود و با شش نفر دیگر که اتباع ترکیه و افغانستان بودند همکاری داشت. آنها افراد را به کشورهای اروپایی منتقل می‌کردند. ۲۰۰میلیون تومان را به آنها پرداختم. بعد از چند روز سراغم آمدند و مرا به خانه قدیمی در استانبول بردند. قرار بود چند روز آنجا بمانم و بعد مرا منتقل کنند. به محض ورودم به آنجا در را قفل کردند. غیر از من ۱۵زن و مرد دیگر تبعه ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و آفریقایی در آنجا بودند. آنها نیز مهاجران غیرقانونی بودند که بیش از یک ماه زندانی و شکنجه شده بودند. آدم‌ربایان از صحنه شکنجه گروگان‌ها فیلم و عکس گرفته و از طریق واتس‌آپ برای خانواده‌های‌شان ارسال و از آنها دلار و یورو اخاذی کرده بودند. حتی فیلم و عکس صحنه‌های شکنجه دادن مرا هم برای خانواده‌ام فرستادند و ۲۰۰میلیون تومان اخاذی کردند که بخشی از پول را خانواده‌ام و بخشی را دوستم در ترکیه واریز کردند اما رهایم نکردند و دوباره پول بیشتر خواستند. بعد از یک ماه یکی از گروگان‌ها فرار کرد و ماجرا را به پلیس ترکیه اطلاع داد و ماموران نجات‌مان دادند. من و پنج ایرانی نجات یافته از آن اسارتگاه مخوف به ایران بازگشتیم.

در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند قاچاقچیان انسان از حساب‌های افراد و حتی از صرافی‌های ایرانی برای پولشویی استفاده کرده‌اند. چند روز پیش تعدادی صراف را شناسایی کرده و همگی برای تحقیقات احضار شدند. صرافان می‌گفتند با افرادی معامله‌های کاری داشتند و فکر نمی‌کردند که با قاچاقچیان انسان در ارتباط باشند. افراد دیگر نیز مدعی بودند، کارت‌های بانکی‌شان سرقت شده یا برای مدتی به صورت امانت دراختیار افراد بوده که موردسوء‌استفاده قرار گرفته است. دختری جوان در میان آنها بود که گفت‌: در اینستاگرام با مردی تبعه‌افغانستان آشنا شده و کم‌کم به هم علاقه‌مند شدیم و قرار بود ازدواج کنیم و به آلمان برویم اما کارت بانکی‌ام را امانت گرفت و متواری شد‌. الان فهمیدم در اخاذی‌ها از آن استفاده کرده و مرا به دردسر انداخته است.

‌حمید‌رضا کیاستی‌نیا، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: قرار شد با همکاری پلیس بین‌الملل ایران و ترکیه اعضای باند هفت نفره قاچاقچیان انسان که با شکنجه و اسارت قربانیان از خانواده‌های‌شان اخاذی می‌کردند، در ترکیه شناسایی و بازداشت شوند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر