زمان مطالعه: 5 دقیقه

دعوای داماد و پدرزن به قیمت جان دختر جوان تمام شد

پرونده مرگ دختر جوان که بر اثر وحشت دیدن درگیری‌، ایست قلبی و فوت کرده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. پزشکی قانونی در گزارش خود، افراد حاضر در درگیری را ۱۰درصد در مرگ او مقصر شناخته است.
17 مهر 1402
شناسه : 99659
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99659
186+
بالا
پرونده مرگ دختر جوان که بر اثر وحشت دیدن درگیری‌، ایست قلبی و فوت کرده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. پزشکی قانونی در گزارش خود، افراد حاضر در درگیری را ۱۰درصد در مرگ او مقصر شناخته است.

حادثه 24 - پرونده مرگ دختر جوان که بر اثر وحشت دیدن درگیری‌، ایست قلبی و فوت کرده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. پزشکی قانونی در گزارش خود، افراد حاضر در درگیری را ۱۰درصد در مرگ او مقصر شناخته است.

این پرونده جنجالی از آذر ماه سال۱۳۹۷ و پس از گزارش مرگ مشکوک دختر ۱۹ساله در غرب تهران در دستور پلیس قرار گرفت. خانواده دختر جوان در شکایت خود گفتند؛ حدیث به آریتمی قلبی مبتلا بود اما امروز حالش خوب بود. شب پدر و پسری به مقابل ساختمان ما آمدند. دخترشان فوت‌شده بود و داماد خود را مقصر مرگ او می‌دانستند. به‌همین خاطر با قمه و شمشیر به مقابل خانه پدری دامادشان آمدند و سروصدا به‌پا کردند دخترمان با دیدن این صحنه حالش بد شد و فوت کرد.

پس از این شکایت جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا این‌که بعد از چند ماه، پزشکان اعلام کردند ۹۰‌درصد بیماری قلبی و ۱۰درصد وحشت مشاهده صحنه درگیری باعث مرگ این دختر شدند.  به این ترتیب برای سه نفر کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. براساس کیفرخواست، پدر و پسر به نام‌های رامین و شهاب و دامادشان سهیل در مرگ این دختر مقصر شناخته شدند. در ابتدای جلسه دادگاه وکیل اولیای‌دم گفت: «روز قبل از مرگ حدیث، دختر رامین از پنجره خانه خود سقوط کرده و فوت می‌کند. آنها مدعی هستند که این حادثه خودکشی نبوده و دامادشان او را کشته است که این ماجرا در پرونده دیگری رسیدگی می‌شود. رامین و شهاب روز بعد از مرگ دختر خانواده به مقابل ساختمان محل زندگی پدر دامادشان آمده و شروع به داد و فریاد می‌کنند. به گفته شاهدان چوب و قمه داشتند. حدیث با دیدن این صحنه دچار حمله قلبی شده و جان خود را از دست داد. پزشکی قانونی ۱۰درصد متهمان را مقصر شناخته که با توجه به گزارش پزشکی قانونی درخواست صدور حکم قانونی دارم.»

سپس سهیل در جایگاه ایستاد و گفت: «درزمان درگیری من در آن محل نبودم و نمی‌دانم چرا اسم مرا در کیفرخواست به‌عنوان متهم درگیری آورده‌اند. روز قبل و بعد از مرگ همسرم مرا اداره آگاهی بازداشت کرد و آن زمان در بازداشتگاه پلیس آگاهی بودم که گواهی حضورم در آنجا را به دادگاه ارائه کردم.» در ادامه نوبت به پدر و پسر رسید. شهاب در دفاع از خود و پدرش گفت: «باور کنید ما حتی یک ناخنگیر هم با خود نبرده بودیم. وقتی به آنجا رفتیم محسن نبود که با او درگیر شویم.»

رئیس دادگاه: «بر اساس شهادت شهود به آنجا رفته و شیشه شکستید؟»

شهاب: شیشه ترک داشت و باد زد و افتاد و شکست.

رئیس دادگاه: دامادتان در اداره آگاهی بود، پس چرا به آنجا رفتید؟

شهاب: همسایه‌ها گفته بودند که سه ساعت پیکرخواهرم زیرباران افتاده بود. به آنجا رفتیم تا ببینیم چرا این کاررا با خواهرم کردند.

رامین هم در دفاعیاتش گفت: «ما در مقابل آن خانه با کسی درگیر نشدیم که باعث وحشت حدیث شود. خانواده او چرا بعد از هشت ماه از مرگ دخترشان شکایت کرده‌اند. در پرونده مرگ دخترم اول خودکشی اعلام و برای دامادم منع تعقیب صادر شد که با درایت دیوان عالی کشور این قرار شکسته شد.» وکیل متهمان هم در دفاع از پدر و پسر گفت: «براساس ادعای شهود درباره درگیری موکلانم با داماد خانواده برای آنها کیفرخواست صادر شده است. در حالی که داماد خانواده آنجا حضور نداشته و این نشان می‌دهد، ادعای شهود درست نیست. موکلانم ساعت هفت عصر به مقابل آن خانه رفتند، درحالی که دخترجوان ساعت۱۰ فوت کرد.»

در پایان این جلسه وکیل اولیای‌دم بیان کرد: «این‌که متهمان به زمان شکایت موکلم اشاره می‌کنند درست نیست. همان شب آنها شکایت را اعلام کردند و پزشکی قانونی طول کشید تا گزارش علت فوت را اعلام کند. همین باعث شد، هشت ماه بعد پرونده به جریان بیفتد.»

در پایان قضات شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر