زمان مطالعه: 4 دقیقه

پاتک پلیس به 189 اراذل و اوباش پایتخت/ گنده لات معروف تهران به آخر خط رسید

اجرای تازه ترین طرح برخورد با اراذل و اوباش به دستگیری ۱۸۹ نفر از اشرار پایتخت منجر شد.
12 مهر 1402
شناسه : 99638
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99638
216+
بالا
اجرای تازه ترین طرح برخورد با اراذل و اوباش به دستگیری ۱۸۹ نفر از اشرار پایتخت منجر شد.

حادثه 24 - اجرای تازه ترین طرح برخورد با اراذل و اوباش به دستگیری ۱۸۹ نفر از اشرار پایتخت منجر شد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی پایتخت در جریان اجرای این طرح که بخشی از کشفیات آن روز گذشته در مقر ستاد فاتب به نمایش درآمده بود، گفت: هشدار فرمانده کل انتظامی کشور در مورد دستگیری کسانی که شرارت می‌کنند، امروز انجام شد و به تمام افرادی که قصد شرارت و مزاحمت و بر هم زدن امنیت مردم را دارند، هشدار می‌دهیم که پلیس به صورت شبانه‌روزی با به روزترین امکاناتی که در دست دارد تا زمانی که آنها را بازداشت نکند، از پای نخواهند نشست.

سردار محمدیان افزود: پلیس اطلاعات تهران با بررسی سوابق افراد و پرونده‌های اخیر توانست ۱۸۹ نفر از اراذل و اوباش را که با سلاح سرد و گرم شرارت داشتند و متواری بودند، با اقدامات پیچیده پلیسی طی یک عملیات ۴۸ ساعته شناسایی و دستگیر کند.

سردار محمدیان ضمن تقدیر و تشکر از قوه قضاییه به دلیل همکاری و همراهی با پلیس اظهار داشت: دستگاه قضایی هم در این موضوع بسیار پیگیر بود و توافق شده است که این افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مجازات برسند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران، ‌ طرح تشدید برخورد با اراذل و اوباش و افراد شروری که امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زنند، براساس دستور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا، به صورت جدی در تهران و سایر استان‌های کشور تدوام خواهد داشت.

انهدام ۵۱ باند

در همین حال سرهنگ راستی رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت :  یکی از گنده لات های تهران که قبل از این ۱۳ بار به خاطر شرارت ها و درگیری هایی که داشته به زندان رفته و پس از تحمل آزاد شده است در این طرح دستگیر شده است. این اوباش معروف در تمامی درگیری هایش سعی می کند ردی از خود بجای نگذارد. اما مدتی قبل به پلیس گزارش شد اوباش معروف داخل جگرکی قمه کشی کرده و چند نفر را زخمی کرده است سپس از محل گریخته بود.

در بررسی های میدانی مشخص  شد وی پس از شرارت تمام دوربین ها را جمع کرده تا از خود ردی به جای نگذارد اما ماموران پلیس در بررسی های دقیق تر و دوربین های دیگر متوجه شدند درگیری را همین اوباش معروف رقم زده است. حتی مشخص شد چند ساعت بعد هم در همان نزدیکی ها دوباره با چند نفر درگیر شده و با قمه رجز خوانی کرده است. بدین ترتیب ماموران وی را بازداشت کردند.

وی افزود : در این طرح ۱۸۹ شرور در قالب ۵۱ باند بازداشت شدند و عمده جرایم متهمان تخریب اموال عمومی در محلات، چاقو کشی در قهوه خانه ها و باشگاهها، مزاحمت های خیابانی و ارتکاب جرایم خشن بود که از آنها ۱۷ قبضه سلاح گرم و ۷۶ قبضه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ راستی افزود  :  در بین متهمان شرورهای سطح یکی هستند که بعضی از آنها تا قبل از این بیش از ۲۶ بار به خاطر ارتکاب جرم به زندان رفته اند و افرادی هستند که در شرارت های خود قطع عضو وکوری چشم دارند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر