زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرار مرگبار سارقی از چنگال پلیس در تهران

وقتی ماموران مچ سارقان را در حال سرقت گرفتند، آنها پا به فرار گذاشتند اما این فرار پایان مرگباری داشت.
27 شهریور 1402
شناسه : 99570
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99570
228+
بالا
وقتی ماموران مچ سارقان را در حال سرقت گرفتند، آنها پا به فرار گذاشتند اما این فرار پایان مرگباری داشت.

حادثه 24 - وقتی ماموران مچ سارقان را در حال سرقت گرفتند، آنها پا به فرار گذاشتند اما این فرار پایان مرگباری داشت.

شامگاه یکشنبه بیست و ششم شهریور امسال ماموران کلانتری 101 تجریش در حوالی کامرانیه در حال گشت زنی بودند که صدای جیغ و فریاد زنی را شنیدند. او درخواست کمک می کرد و آنطور که ماموران مشاهده کردند دو سارق موتور سوار قصد سرقت موبایل وی را داشتند اما زن جوان مقاومت کرده و به جدال با سارقان پرداخته بود.

در این شرایط بود که ماموران پلیس برای دستگیری سارقان زورگیر وارد عمل شدند اما آنها به محض دیدن پلیس، تصمیم به فرار گرفتند. همین کافی بود تا عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری سارقان موتور سوار آغاز شود. آنها با حرکات مارپیچ و خطرناک سعی داشتند از دستگیری فرار کنند و ماموران نیز بارها به آنها اخطار داده و حتی چندین تیر هوایی شلیک کردند. سارقان نه تنها تسلیم نشدند بلکه به فرار خود ادامه می دادند تا اینکه به دلیل سرعت بالای موتور و برخورد با گاردیل، فرارشان متوقف شد. ترک نشین موتور سیکلت تیر خورده بود و راکب نیز با تهدید ماموران و استفاده از اسپری قصد داشت از دست آنها فرار کند اما ماموران وی را دستگیر کردند و در بازرسی از آنها یک تبر، شوکر و گاز اشک آور به دست آمد.

از سوی دیگر متهم دیگر که تیر خورده بود به بیمارستان انتقال یافت اما به رغم تلاش پزشکان جانش را از دست داد. به دنبال مرگ این سارق، گزارش این حادثه مرگبار به قاضی محمد مهدی براعه بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این پرونده را صادر کرد. بررسی ها حکایت از این داشت که سارقان با یکدیگر پسرخاله بوده و حدود 27 سال سن داشتند. آنها به صورت سریالی دست به سرقت و موبایل قاپی می زدند و بیش از 9 فقره سابقه کیفری در پرونده شان ثبت شده بود. تحقیقات نشان می داد که سارق جان باخته و پسرخاله اش بارها به جرم حمل مواد مخدر، شرارت، زورگیری،‌کیفقاپی،‌موبایل قاپی،سرقت لوازم داخل خودرو، نزاع  و درگیری دستگیر و زندان را تجربه کرده بودند.

از سوی دیگر برآورد اولیه کارشناسان سلاح نشان داد که ماموران هنگام تیراندازی قانون به کار گیری سلاح را رعایت کرده اند. با این حال تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر