زمان مطالعه: 3 دقیقه

محاکمه مامور پلیسی که با شلیک گلوله باعث فوت راننده پژو شد

مامور پلیس که به دلیل تیراندازی به راننده پژو به قصاص محکوم شده بود، با نقص حکم مجازاتش برای دومین بار محاکمه شد.
13 شهریور 1402
شناسه : 99362
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99362
250+
بالا
مامور پلیس که به دلیل تیراندازی به راننده پژو به قصاص محکوم شده بود، با نقص حکم مجازاتش برای دومین بار محاکمه شد.

حادثه 24 -  مامور پلیس که به دلیل تیراندازی به راننده پژو به قصاص محکوم شده بود، با نقص حکم مجازاتش برای دومین بار محاکمه شد.

تحقیقات جنایی در این پرونده از پاییز سال ۱۴۰۰ و با گزارش فوت مشکوک مرد جوانی به بازپرس جنایی آغاز شد‌. این مرد در حالی که تیری به کتفش اصابت کرده بود به بیمارستانی در غرب تهران منتقل شد و در آنجا بر اثر شدت خونریزی جان باخت .‌

در تحقیقات مقدماتی مشخص شد‌، این مرد در جریان تعقیب و گریز با پلیس مجروح شده بود. مامور کلانتری که به مرد جوان شلیک کرده بود ، در تحقیقات گفت : « امروز همراه سربازی در خیابان موحد در غرب تهران بودیم که متوجه حرکت غیرعادی راننده پژو ۴۰۵ شده و به تعقیبش پرداختیم. ایست داده و تیرهوایی شلیک کردم اما راننده وارد اتوبان همت شد و خلاف جهت خودروها شروع به رانندگی کرد و من هشت گلوله برای متوقف کردن او شلیک کردم که یکی از گلوله‌ها کمانه و به کتف راننده اصابت کرد.

این در حالی بود که بررسی پرونده نشان داد، این مامور با درجه استوار یکمی شرایط ایست شبانه را نداشته و بر اساس نظر کارشناس اسلحه قانون بکارگیری سلاح را رعایت نکرده بود .‌ به این ترتیب برای او به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم برای مامور پلیس قصاص خواستند‌. در ادامه مامور پلیس در دفاع از خود گفت‌: راننده پژو با سرعت بالایی رانندگی می‌کرد و وقتی تعقیبش کردیم و او به اخطارها توجه نکرد مجبور به شلیک شدم‌. ابتدا تیر هوایی زدم و بعد به سمتش شلیک کردم که گلوله کمانه و به کتف او اصابت کرد .

قضات در پایان با توجه به درخواست اولیای دم و کارشناس اسلحه‌، مامور را مقصر تشخیص داده و حکم به قصاص او صادر کردند. با اعتراض متهم‌، پرونده به شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات این شعبه حکم را نقص کرده و به دادگاه بازگرداندند تا تحقیقات بیشتری درباره احتمال خصومت مامور پلیس و مقتول و همچنین نحوه تیراندازی انجام شود . در ادامه مامور پلیس برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت‌. در این جلسه اولیای دم دوباره برای مامور پلیس درخواست قصاص را مطرح کردند.  مامور پلیس تهران هم در دفاع از خود گفت :« راننده پژو را نمی‌شناختم و با او خصومتی نداشتم‌. آن شب با سرعت بالا رانندگی می‌کرد و مانور می‌داد. همین باعث شد به او مشکوک شویم و تعقیبش کنیم‌. بعد وارد اتوبان همت شد و مجبور به شلیک شدم. »

رئیس دادگاه‌: چرا از خودروی بغل‌نویسی شده با چراغ گردان استفاده نکردید؟

متهم: ماشین چراغ ال ای دی داشت‌. چند بار به راننده اخطار دادم اما توجهی نکرد.

پس از دفاعیات متهم ، قضات وارد شور شدند تا حکم پرونده را صادر کنند .

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر