زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجازات حبس برای متهمان انفجار مرگبار کلینیک سینا مهر شمیران

پرونده متهمان حادثه کلینیک سینا مهر شمیران که ۱۹قربانی داشت‌، پس از صدور رای دیروز برای اجرا به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.
06 شهریور 1402
شناسه : 99189
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99189
222+
بالا
پرونده متهمان حادثه کلینیک سینا مهر شمیران که ۱۹قربانی داشت‌، پس از صدور رای دیروز برای اجرا به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

حادثه 24 - پرونده متهمان حادثه کلینیک سینا مهر شمیران که ۱۹قربانی داشت‌، پس از صدور رای دیروز برای اجرا به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

‌رسیدگی به این پرونده از شامگاه دهم تیر ماه۹۹ و همزمان با وقوع انفجار و آتش‌سوزی در ساختمان پنج ‌طبقه خیابان شریعتی تهران معروف به کلینیک سینامهر و سینااطهر شمیران‌ به جریان افتاد. در این حادثه ۱۹نفر از کادر درمان و بیماران فوت و تعدادی مصدوم شدند. این در حالی بود که سازمان نظام‌پزشکی، اعضای هیات‌مدیره کلینیک سینامهر وسینااطهر شمیران را به سه ‌سال محرومیت از کارهای پزشکی محکوم کرد که خانواده‌ها به این رای اعتراض کردند. بعد از آن هیات ۱۵نفره کارشناسان رسمی دادگستری مقصران ‌نهایی حادثه و میزان قصورشان را اعلام کردند. در آستانه دومین سالگرد این حادثه برای متهمان پرونده‌ از سوی بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای جنایی تهران‌ قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده به شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت ارسال شد‌. مدتی پیش متهمان که ۳۱ نفر بودند در دادگاه محاکمه شدند. پس از برگزاری چهار جلسه سرانجام قضات ۸ مرد و دو زن از پزشکان و سهامداران کلینیک محل حادثه را که ده متهم اول پرونده به شمار می‌رفتند، به میزان قصوری که در مرگ ۱۹ نفر داشتند به پرداخت دیه در حق‌ ۱۹ اولیای دم محکوم کردند. علاوه بر آن هر کدام از متهمان به یک سال و نیم تا سه سال حبس هم محکوم شدند. وزارت بهداشت و درمان‌ نیز به نسبت قصوری که مرتکب شده بود به پرداخت دیه در حق اولیای دم و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. بر اساس این رای دیگر متهمان پرونده از جمله تعدادی از کارکنان وزارت بهداشت، چهار معاون شهردار و دو آتش‌نشان به جریمه، مجازات تکمیلی و دیه محکوم شدند. با اعتراض متهمان، این رای در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر تهران بررسی و تایید شد.

با تایید حکم مجازات‌، پرونده نزد امین کرمانی‌نژاد‌، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد‌.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر