زمان مطالعه: 10 دقیقه

سرقت سریالی از خانه ها توسط دو برادر در شمال و غرب پایتخت/ آنها با لباس 2تیم مطرح فوتبال کشور راهی سرقت می‌شدند

تحقیقات در پرونده 2برادر سابقه‌دار که با پوشیدن لباس 2تیم مطرح فوتبال کشور به خانه‌ها دستبرد می‌زدند، نشان می‌دهد که آنها علاوه بر سرقت، مشروبات تقلبی نیز می‌فروختند و افراد زیادی را راهی بیمارستان‌ها کرده‌اند.
08 مرداد 1402
شناسه : 98461
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98461
118+
بالا
تحقیقات در پرونده 2برادر سابقه‌دار که با پوشیدن لباس 2تیم مطرح فوتبال کشور به خانه‌ها دستبرد می‌زدند، نشان می‌دهد که آنها علاوه بر سرقت، مشروبات تقلبی نیز می‌فروختند و افراد زیادی را راهی بیمارستان‌ها کرده‌اند.

 حادثه 24 -  تحقیقات در پرونده 2برادر سابقه‌دار که با پوشیدن لباس 2تیم مطرح فوتبال کشور به خانه‌ها دستبرد می‌زدند، نشان می‌دهد که آنها علاوه بر سرقت، مشروبات تقلبی نیز می‌فروختند و افراد زیادی را راهی بیمارستان‌ها کرده‌اند.

از چندی قبل گزارش دستبردهای سریالی به خانه‌های شمال و غرب پایتخت به پلیس اعلام شد.

شکایت‌ها نشان می‌داد که 2نفر، با پوشاندن صورت خود وارد خانه‌ها شده و اموال قیمتی را به سرقت می‌برند. نکته عجیب سرقت‌ها این بود که دزدان در تمام سرقت‌های خود لباس ورزشی را که متعلق به 2تیم مطرح کشور بود، می‌پوشیدند تا کسی به آنها مشکوک نشود. بررسی دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که سارقان 2نفر هستند اما بسیار ماهرانه عمل می‌کردند تا ردی از خودشان به جا نگذارند. آنها صورت‌شان را با ماسک بهداشتی پوشانده، کلاه به سر می‌گذاشتند و درحالی‌که لباس ورزشی‌ای می‌پوشیدند و ساک ورزشی به‌دست می‌گرفتند، وارد خانه‌ها می‌شدند. 2سارق حرفه‌ای، یا از طریق بالکن‌ها وارد خانه می‌شدند یا با تخریب درهای ورودی آپارتمان‌ها یا خانه‌های ویلایی. آنها حتی دوربین‌های مداربسته را تخریب می‌کردند تا سرنخی از خود به‌جا نگذارند. به‌گفته مالباخته‌ها، دزدان تمام اموال قیمتی شامل پول، ‌طلا، دلار، ‌سکه و تابلو فرش‌های دستباف و گران‌قیمت، تبلت و لپ‌تاپ و ظروف عتیقه را به سرقت می‌بردند.

دوربین مخفی

تحقیقات به دستور قاضی مصطفی تقی‌زاده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای وی‍ژه سرقت ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش سرنخی از سارقان به‌دست آمد. ماجرا از این قرار بود که 2سارق برای سرقت وارد خانه‌ای در شمال تهران شده بودند، اما خبر نداشتند که داخل خانه یک دوربین مخفی وجود دارد. صاحبخانه دوربین را به‌صورت ماهرانه در قسمتی از خانه کار گذاشته بود که قابل مشاهده نبود. سارقان هم بی‌خبر از اینکه دوربین تمام مراحل سرقت آنها را ثبت کرده، تصمیم گرفتند چند دقیقه‌ای در خانه استراحت کنند؛ چراکه از روی کپی بلیت هواپیمایی که روی میز قرار داشت، متوجه شده بودند که اهالی خانه به سفر خارجی رفته‌اند. آنها حتی به‌دلیل گرم‌بودن هوا، کولر را هم روشن کرده و پس از سرقت کلاه، ماسک و دستکش‌های خود را در‌آورده و روی میز گذاشتند. پس از یک ساعت هردو نفر خانه را دست پر ترک کردند اما خبر نداشتند که ‌دوربین مخفی، چهره آنها را ثبت کرده و یکی از آنها دستکش خود را در محل سرقت جا گذاشته است. به این ترتیب وقتی صاحبخانه از سفر بازگشت و متوجه سرقت شد، پلیس را خبر کرد. با توجه به سرنخ‌های موجود و انجام انگشت‌نگاری، متهمان شناسایی شدند. آنها 2برادر به نام‌های حسن و حسین بودند که پیش از این 2مرتبه به جرم سرقت منزل دستگیر شده و به زندان رفته بودند. در ادامه تحقیقات وسیع پلیسی، پاتوق آنها در یکی از محله‌های تهران شناسایی شد و هفته گذشته هر دو  متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند. 2برادر سارق در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی منازل اعتراف کردند و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

گفت‌وگو

فروش مشروبات تقلبی

2برادر دستگیر‌شده نه‌تنها سرقت می‌کردند، بلکه در زمینه خرید و فروش مشروبات الکلی نیز فعالیت داشتند. بررسی‌ها حکایت از این دارد که آنها درماه‌های اخیر با فروش مشروبات تقلبی به افراد مختلف، ‌آنها را به دردسر انداخته‌اند به‌طوری‌که تعدادی از آنها با مشکلات متعدد روبه‌رو شده و برخی  به‌دلیل نارسایی کلیه در بیمارستان بستری شده و تحت عمل دیالیز قرار گرفته‌اند. گفت‌وگو با برادر بزرگ‌تر را در ادامه می‌خوانید.

انگیزه‌تان از سرقت چه بود؟

ما مشکل مالی نداشتیم، چون در سرقت‌های قبلی پول خوبی به‌دست آورده بودیم. از سوی دیگر خرید و فروش مشروبات الکلی هم درآمد بدی برای ما نداشت، اما خب من و برادرم هیجان سرقت را دوست داشتیم و عادت کرده بودیم به سرقت.

چرا در تمام سرقت‌هایتان لباس ورزشی می‌پوشیدید؟

دوست داشتیم در جریان سرقت‌هایمان کار خاصی انجام بدهیم و چون ما عاشق فوتبال هستیم، به همین دلیل لباس مخصوص 2تیم مطرح کشور را می‌پوشیم. راستش من و برادر 27ساله‌ام که خیلی با یکدیگر صمیمی هستیم و در اکثر چیزها به هم شباهت داریم، در انتخاب تیم متفاوت عمل کردیم و همیشه برای هم کری می‌خوانیم. شب‌های سرقت هم هر کدام لباس تیم مورد علاقه خودش را می‌پوشید. حتی ساک ورزشی هم با خودمان می‌بردیم تا کسی به ما مشکوک نشود. راستش من و برادرم خیلی دلمان می‌خواست روزی فوتبالیست معروفی شویم و در تیم محبوب‌مان بازی کنیم.

اما به‌جای فوتبالیست‌شدن، تبدیل به سارق و مشروب‌فروش شدید؟

روزگار ما را به این سمت سوق داد. شاید هم به خاطر طمع خودمان بود. ما می‌خواستیم یک‌شبه به پول برسیم و خیلی راه‌ها را امتحان کردیم. در آخر فکر کردیم سرقت جواب می‌دهد. تا قبل از آن فوتبال را به‌صورت حرفه‌ای بازی می‌کردم اما پاهایم شکست و از آن پس دیگر نتوانستم رویای بزرگم را دنبال کنم. افتادم در کار خلاف؛ از سرقت خانه گرفته تا فروش مشروبات الکلی.

می‌دانی مشروبی که می‌فروختید جان خیلی‌ها را به خطر انداخته بود؟

ما خبر نداشتیم مشروبات تقلبی هستند، چون خودمان واسطه هستیم. مشروبات را می‌خریم و با سود می‌فروشیم. این اواخر هم از همان فرد همیشگی مشروبات را خریدیم و فروختیم. بعد متوجه شدیم مشروبات تقلبی بوده است. البته تا جایی که من شنیدم، کسی فوت نشده، اما خب به چشم و کلیه‌هایشان آسیب شدیدی وارد شده است. خیلی از این موضوع ناراحت هستیم و واقعا نقشی در این اتفاق هولناک نداشتیم. اگر می‌دانستیم که مشروبات دست‌ساز تقلبی است و ممکن است جان افراد را بگیرد، همه محتویات شیشه را در سرویس بهداشتی خالی می‌کردیم و تحویل هیچ‌کس نمی‌دادیم. ما آدمکش نیستیم؛ درست است که سرقت می‌کنیم اما دوست نداریم با جان کسی بازی کنیم.

چه اتفاقی افتاد که تصمیم به سرقت و فروش مشروبات الکلی گرفتید؟

ناخواسته وارد این راه شدیم. سال‌ها قبل وقتی در قهوه‌خانه با دوستانمان بودیم، یکی از آنها پیشنهاد سرقت داد و ما یعنی من و برادرم هم تصمیم گرفتیم هیجان این اتفاق را تجربه کنیم اما رفته‌رفته معتاد به سرقت شدیم. تا قبل از این با باندهای مختلف کار می‌کردیم اما آخرین‌بار پس از آزادی از زندان تصمیم گرفتیم 2نفری برویم سرقت.

بیشترین پولی که گیرتان آمد چقدر بود؟

از یک خانه حدود 5میلیارد تومان طلا، سکه، دلار و یورو سرقت کردیم که خیلی خوشحال شدیم و آن شب را جشن گرفتیم.

فکرش را می‌کردید که دستگیر شوید؟

اصلا. ما فکر همه‌جا را کرده بودیم و خیلی حرفه‌ای عمل می‌کردیم اما از بخت بدمان در آخرین سرقت دست‌مان رو شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر