زمان مطالعه: 7 دقیقه

ماجرای تلخ جانباختن دختر 20 ساله در آغوش مادرش/ تپش قلب محدثه در سینه بیمار نیازمند

دخترم گفته بود اگر روزی دچار مرگ مغزی شدم دوست دارم همه اعضای بدنم را اهدا کنید و وقتی این حادثه تلخ اتفاق افتاد ما هم طبق خواسته‌اش عمل کردیم»
28 تیر 1402
شناسه : 98162
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98162
229+
بالا
دخترم گفته بود اگر روزی دچار مرگ مغزی شدم دوست دارم همه اعضای بدنم را اهدا کنید و وقتی این حادثه تلخ اتفاق افتاد ما هم طبق خواسته‌اش عمل کردیم»

حادثه 24 - دخترم گفته بود اگر روزی دچار مرگ مغزی شدم دوست دارم همه اعضای بدنم را اهدا کنید و وقتی این حادثه تلخ اتفاق افتاد ما هم طبق خواسته‌اش عمل کردیم» این حرف‌های مادر داغدار دختری 21ساله است که چند روز قبل براثر مسمومیت دارویی دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش با اهدای اعضای بدنش جان چندین بیمار نیازمند را نجات دادند.

این دختر جوان به نام محدثه مهدی‌پور دانشجوی رشته حقوق بود. او پیش از این فارغ‌التحصیل رشته معماری بود و همزمان با ادامه تحصیل در یک دفتر مهندسی هم کار می‌کرد. محدثه همراه خانواده‌اش در منطقه خادم آباد شهریار در غرب استان تهران زندگی می‌کردند. او از مدتی قبل به‌طور ناگهانی دچار سردرد شد و به همین دلیل تحت نظر پزشک قرار گرفت. وقتی سردرد به سراغ محدثه می‌آمد امانش را می‌برید و تحملش برای او غیرممکن بود. پزشک معالجش داروهایی برای او تجویز کرده و تأکید کرده بود که باید داروها را به‌طور مستمر مصرف کند. با وجود این او گاهی فراموش می‌کرد به موقع داروهایش را مصرف کند و همین مسئله باعث شده بود که درمانش مختل شود. با وجود این زندگی عادی محدثه ادامه داشت.

حادثه در خانه

چند روز قبل که دختر جوان در خانه تنها بود، وقتی مادرش به خانه برگشت با صحنه تلخی مواجه شد. محدثه بی‌حال روی زمین افتاده بود و به سختی نفس می‌کشید. در چنین وضعیتی بود که او به بیمارستان منتقل شد. پزشکان اعلام کردند دختر جوان بر اثر مصرف اشتباه دارو، دچار مسمومیت شده است. زمانی که او به بیمارستان منتقل شد قلبش ضربان نداشت اما کادر پزشکی با تلاش زیاد موفق شدند او را احیا کنند. وقتی قلب محدثه بار دیگر به تپش افتاد، خانواده‌اش خوشحال شدند و خدا را شکر می‌کردند که او بار دیگر به زندگی برگشته است، اما ساعتی بعد پزشکان اعلام کردند که سطح هوشیاری او پایین آمده و وضعیت خطرناکی دارد. آنها به‌طور شبانه روزی همه تلاش خود را برای نجات او انجام دادند. این تلاش‌ها 3شبانه روز ادامه داشت تا اینکه سرانجام او دچار مرگ مغزی شد.

تصمیم بزرگ

برای پدر و مادر محدثه باورکردنی نبود که دخترشان دیگر به زندگی برنمی‌گردد. در این شرایط تیم تهیه اعضای پیوندی بیمارستان به گفت‌وگو با آنها پرداختند و پیشنهاد کردند اعضای بدن محدثه به بیماران نیازمند اهدا شود. پدر محدثه ابتدا مخالف بود اما مادرش خاطره‌ای از دخترشان را برای او تعریف کرد که او هم راضی شد. او گفت چند‌ماه قبل محدثه گفته بود که اگر روزی دچار مرگ مغزی شد دوست دارد اعضای بدنش به بیماران نیازمند هدیه شود. وقتی پدر دختر جوان از خواسته او باخبر شد دیگر هیچ مخالفتی با اهدای عضو نکرد و با رضایت او و مادر محدثه پیکر او به بیمارستان سینا منتقل شد و در آنجا اعضای بدن او شامل قلب، کبد و کلیه‌ها جداسازی و به بیماران نیازمند که مدت‌ها در نوبت دریافت اعضای پیوندی بودند اهدا شد.

قلب دخترم هنوز زنده است

زینب قدیمی، مادر داغدار محدثه با اینکه چند روز از فوت دخترش می‌گذرد اما هنوز باورش نمی‌شود که او را از دست داده است. او به حادثه 24 می‌گوید: من 3دختر و یک پسر داشتم. محدثه 21ساله و دختر دومم بود. من همه فرزندانم را دوست دارم اما داغ محدثه جگرم را آتش زده است و باورم نمی‌شود که او دیگر در بین ما نیست. دخترم همه تلاشش را انجام می‌داد که زندگی خوبی داشته باشد. مدام دنبال درس خواندن و کار کردن بود. با استعدادی که داشت یک مدرک در رشته معماری گرفته و در یک دفتر مهندسی مشغول کار بود. به تازگی هم در رشته حقوق در دانشگاه قبول شده بود و 2ترم در این رشته درس خواند. او در ادامه می‌گوید: محدثه مدتی بود که دچار سردردهای شدیدی شده بود و دارو مصرف می‌کرد. یک روز وقتی در خانه بود دارو را اشتباه خورده و مسموم شده بود و بعد از 3روز بستری‌بودن در بیمارستان دچار مرگ مغزی شد و ما را داغدار کرد. چند‌ماه قبل از این حادثه، یک روز بی‌مقدمه به من گفت مادر جان اگر یک روز دچار مرگ مغزی شدم دوست دارم همه اعضای بدنم را به بیماران نیازمند اهدا کنید. او اصرار داشت که کارت اهدای عضو بگیرد، اما قسمت نشد این کار را انجام دهد. وقتی این حادثه برای محدثه اتفاق افتاد من ناخودآگاه یاد حرف‌های چند‌ماه قبلش افتادم و برای اهدای عضو رضایت دادم. مادر داغدار دختر جوان درباره روزهای بعد از این حادثه و وضعیت خانواده‌شان نیز می‌گوید: جای دخترم در خانه مان خالی است و هنوز هم باورم نمی‌شود که او را از دست داده‌ایم اما خوشحالم که هنوز قلب او می‌تپد و زنده است. با اینکه او با رفتنش ما را عزادار کرد اما اهدای اعضای بدنش ما را سربلند کرد و خدا را شکر که به خاطر دخترم دست‌کم 4بیمار از مرگ نجات پیدا کردند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر